سهرابی: وقتی قرآن با هنر آمیخته می‌شود ، منجر به جذاب سازی جهت مخاطب خواهد شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، مدیر و جمعی از مسئولان مؤسسه بیت الاحزان روز گذشته با سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزان گزارشی از فعالیت‌های جدید این مؤسسه ارائه کرد و با اشاره به بازدید قبلی مدیر کل صدا و سیما از بیت الاحزان و قول مساعد وی در خصوص گسترش برنامه های قرانی در این شبکه گفت: مؤسسه بیت الاحزان آمادگی دارد جهت هر چه بیشتر شدن وجهه قرآنی در برنامه‌های شبکه فارس و گام برداشتن در راه تحقق ایده فارس قطب قرآنی کشور، طرح‌ها و پیشنهادات خود را ارائه دهد.

مدیر کل صدا و سیمای فارس نیز با استقبال از این مطلب گفت: از کارشناسان مؤسسه بیت الاحزان درخواست می‌کنیم به مدت یک هفته برنامه‌های صدا و سیمای مرکز فارس را رصد کنند و پیشنهادات عملی و کارشناسی خود را در خصوص اشاعه مباحث قرآنی در برنامه‌های این مرکز ارائه دهند.

سهرابی با اشاره به نقش هنر و استفاده از روش‌های ایجاد جذابیت در ارائه مباحث قرآنی و دینی گفت: همانگونه که در آثار هنری مختلف از صدر اسلام تاکنون قابل رؤیت است، وقتی هنر و قرآن با هم آمیخته شوند منجر به جذاب سازی مبحث جهت مخاطبان می‌شود و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی تأکید کرد: رسالت ما این است که قرآن را در زندگی افراد ببریم و حفظ قرآن با وجود ثواب‌های زیادی که بر آن مترتب است، زمانی مفید و مثمر ثمر خواهد بود که آثار آن را در رفتار انسان و جامعه مشاهده نماییم لذا چه خوب است سعی کنیم که قرآن و آموزش قرآن را بین نخبگان و افراد اثرگذار جامعه بیشتر ترویج دهیم.

در این دیدار همچنین حجت الاسلام همتی، دبیر طرح ملی آیات زندگی بیت الاحزان گزارشی از این طرح ارائه داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حال پیگیری جهت اجرای طرح به صورت همگانی بین مردم و ارگان‌های مختلف کشور هستیم.

مدیر کل صدا و سیمای فارس نیز با استقبال از این طرح افزود: آمادگی داریم تا این طرح را در بین کارکنان سازمان صدا و سیما و خانواده‌های ایشان برگزار کنیم و پذیرای پیشنهادات شما در خصوص اجرای این طرح از طریق صدا و سیمای مرکز فارس هستیم.

یاد آور می‌شود سید تقی سهرابی و جمعی از مدیران سازمان صدا و سیمای مرکز فارس در تابستان سال جاری با سفر به شهرستان استهبان از مراکز قرآنی مؤسسه بیت الاحزان بازدید کردند و نسبت به همکاری و مساعدت در برنامه‌های قرآنی این مؤسسه اعلام آمادگی نمودند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات