به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، مراسم سوگواری ایام شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور آحاد مردم استهبان، حافظان و خادمان قرآن کریم و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) شهرستان قرآنی استهبان برگزارشد.

در این مراسم که در مهدیه استهبان برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت  مغرب و عشاء، آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری قرآن کریم سید محمد سجادی تلاوت شد. حجت الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول بیت الاحزان نیز سخنران این مراسم بود.

این حافظ قرآن کریم با اشاره به حدیثی گهربار از امام صادق (ع)، بی بی دو عالم را مظهر تمام نمای جدش پیامبر اکرم (ص) دانست و حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی ارزشمند برای تمامی زنان دنیا معرفی کرد.

عضو تشکل های قرآنی کشور گفت: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را با اینکه در سنین جوانی به شهادت رسید الگوی نمونه‌ای همانند پیامبر مهربانی و رحمت بود.
شاهسونی در ادامه با برشمردن خلقیات رفتاری آن حضرت، ولایت پذیری، فرزند داری، همسر داری، و جهاد در راه خدا را از ویژگی های بارز آن حضرت برشمرد و این خصوصیات را برای همگان مایع درس و الگوپذیری دانست.

عضو مردمی شورای توسعه قرآنی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به جنبه های اخلاقی، اجتماعی و شخصیتی بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: مهمترین نکته زندگی آن حضرت ولایت مداری بود. چرا که همیشه و حتی زمانی که برخی دشمنان دوست نما برای عیادتش آمده بودند در جواب حضرت علی (علیه السلام) مبنی بر قبول یا عدم حضور آنان فرمود: خانه خانه شماست و تصمیم گیرنده شما هستید.
شاهسونی در ادامه سخنان خود مبحث ولایت پذیری را منحصر به زمان کنونی ندانست و با قرائت آیه شریفه وَإِذْ قُلْنَا لِلْمَلَائِکَهِ اسْجُدُوا لِآدَمَ فَسَجَدُوا إِلَّا إِبْلِیسَ أَبَىٰ وَاسْتَکْبَرَ وَکَانَ مِنَ الْکَافِرِینَ
عنوان کرد: این مبحث از ابتدای خلقت حضرت آدم بود و به اخراج و انزوای شیطان منجر شد و این موضوع امتحان آدم ها در این موضوع تا روز رستاخیز ادامه دارد.
مدیر مسئول بیت الاحزان منظور از سجده در این آیه شریفه رل همان اطاعت پذیری از ولی خداست و در ادامه با تلاوت آیه ۷۶ سوره مبارکه سوره ص؛ قَالَ أَنَا خَیْرٌ مِّنْهُ ۖ خَلَقْتَنِی مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِینٍ گفت از ترجمه و تفسیر این آیه «من از او بهترم؛ مرا از آتش آفریده‌اى و او را از گِل آفریده‌اى» عدم ولایت پذیری ابلیس ناشی از تکبر و غرور شیطان بود و مشکلات عمده آدمی نیز ناشی از عدم قبول ولایت هست.

وی در ادامه سخنان خود به دو ویژگی بارز سردار پر افتخار اسلام و مالک اشتر زمان، شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و آن دو خصوصیت اخلاقی شهید را: تلاوت مستمر قرآن کریم، ولایت پذیری و اطاعت بی چون و چرا از ولی زمان خویش دانست و آن شهید والا مقام را الگوی نمونه ولایت مداری، پیروی از مکتب وسیره اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) به ویژه مادر ائمه حضرت فاطمه زهرا (س) برشمرد و امنیت و فضایی را که برای برگزاری این جلسات و برنامه های فرهنگی و قرآنی حاصل شده است را ناشی از تلاش و مجاهدت شهدا دانست و گفت: راه شهدا که همان راه  قرآن کریم و ترویج آموزه های دینی است را با تمام قوا ادامه خواهیم داد.

در ادامه حاج مهدی منصوری به ذکر مصیبت و نوحه خوانی در رثای حضرت ام ابیها (سلام الله علیها)  را آغاز کرد و حاضران در عزای مادر دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشک ماتم ریختند و به سوگواری و عزاداری پرداختند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات