مهدی قره شیخ لو فرهنگ انس با قرآن کریم در کشور را ضعیف خواند/ موسسه قرآنی بیت الاحزان یکی از موسسات با تجربه و اثر گذار در زمینه فعالیت های قرآنی برشمرد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان و هیئت همراه با مهدی قره شیخ لو، دیدار کرد.

 رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) را یکی از موسسات با تجربه و اثر گذار در زمینه فعالیت های قرآنی برشمرد و گفت: این موسسه با توجه به  داشتن نیروهایی قرآنی مجرب و دارا بودن محتوا و روش در زمینه حفظ تخصصی قرآن کریم تجارب ارزشمند خود را در اختیار سایر موسسات قرآنی کشور قرار دهد و ظرفیت های بالقوه این موسسات را به ظرفیت بالفعل تبدیل کند.

قره شیخ لو با بیان این نکته که برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ هنوز زیر ساختهای لازم  برای فعالیت های قرآنی وجود ندارد و برای رسیدن به این هدف باید ابتدا زیر ساخت ها و ظرفیت ها مهیا شود و تاکنون فعالیتی چشمگیر در این زمینه انجام نشده است. اگر بخواهیم ۱۰ میلیون حافظ  در این کشور داشته باشیم لازمه این حفظ ۱۰ میلیون نفری وجود ۵۰ میلیون نفر است که با قرآن مأنوس باشند و تا زمانی که انس مردم با کتاب الهی شکل نگیرد نمی‌توانیم ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

 وی گفت: در امر ترویج حفظ قرآن کریم باید با روحیه ای خستگی ناپذیر برنامه ها را پیش ببریم  و به فرهنگ سازی در این زمینه بپردازیم، تا انس با قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه شکل نگیرد پیشرفتی حاصل نمیشود، در این میان رسانه های جمعی همانند تلویزیون میتوانند نقش موثری در این فرهنگ سازی داشته باشند.

 در این نشست همچنین قره شیخ لو خطاب به مدیرمسئول موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان با اشاره بر برگزاری موفقیت آمیز دوره ها و طرح‌های شبانه روزی حفظ تخصصی این موسسه که منجر به تربیت مدیران و اساتید جهادی و جوان می‌شود بیان داشت برخی موسسات قرآنی کشور معمولا زیر ساخت هایی از جمله مکان و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی دارند اما در زمینه آموزش قرآن به دلیل نداشتن نیروهای متخصص کارایی لازم را ندارند و موسسه بیت الاحزان میتواند با اعزام نیروهای مجرب به موسسات قرانی و نظارت برکیفی سازی فعالیت های آنها اثرگذاری مطلوبی در امر گسترش و ترویج آموزهای قرآن کریم را داشته باشد.

  وی در ادامه سخنان خود فرهنگ انس با قرآن کریم در کشور را ضعیف خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به شعب متعدد موسسه در اقصی نقاط  کشور یکی از کارهایی که بیت الاحزان میتواند در زمینه فرهنگ سازی انس عموم مردم با قران کریم انجام دهد برپایی محافل انس در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن باشد. این قاری قرآن کریم با اشاره به همکاری دوسویه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و موسسه بیت الاحزان گفت: ظرفیت های سازمان اوقاف میتواند در اختیار موسسه بیت الاحزان قرار بگیرد و متقابلا این سازمان از ظرفیت موسسه بیت الاحزان استفاده کند.

  قره شیخ لو با تاکید بر روی مدل سازی کارهای قرآنی خروجی مدلها را بسته به مکان مورد نظر متفاوت خواند و افزود: باید متناسب با مکان مورد نظر مدلهای خوب و کاربردی قرآنی را طراحی کینم هرچند که گستره فعالیت های قرآنی در طیف گسترده نباشد باید این فعالیت ها و برنامه های قرآنی استمرار داشته باشد تا اثرگذاری لازم را داشته باشد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: با توجه به ظرفیت مناسب و عظیم بقاع در کشور برنامه این سازمان در سال آینده این است که ظرفیت های قرآنی کشور را فعال و ازاین ظرفیت ها حمایت کند.

وی گفت: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سال آینده با شناسایی ظرفیت ها و طراحی مدل ها برای فعالیت های قرآنی گام بر می‌دارد در همین راستا موسسه بیت الاحزان می‌تواند با ارائه یک مدل قرآنی و چند طرح در خصوص به کار گیری بقاع در قالب کلاسهای آموزش قرآن این پیشنهاد را تبدیل به یک قرار داد کند و ما بر حسب نیاز موسسه بقاع را در اختیار بیت الاحزان  قرار دهیم.

در ادامه حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول بیت الاحزان با اشاره به طرح این مؤسسه جهت راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن در بقاع متبرکه با همکاری سازمان اوقاف گفت: در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی با سازمان اوقاف و امور خیریه و مرکز قرآنی آن داشته‌ایم افزود: با همکاری سازمان اوقاف موفق به‌ راه‌اندازی مراکز حفظ قرآن در مشهد، بیرجند، تهران و امامزاده اسماعیل(ع) فسا در قالب طرح مذکور شده‌ایم.

عضوشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور: با ابراز امیدواری از اینکه این روند ادامه داشته باشد، گفت: تلاش می‌کنیم تا در آینده با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه بتوانیم مراکز حفظ قرآن بیشتری در دیدار مدیران بیت الاحزان با رئیس کل دادگستری استان فارس بقاع متبرکه سطح کشور راه‌ اندازی کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات