مدیر حوزه های علمیه استان فارس و هیئت همراه از مرکز شبانه روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم آل یاسین (ع) شیراز بازدید کرد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی، مدیر حوزه های علمیه استان فارس و هیئت همراه همزمان با نماز مغرب و عشاء از مرکز آل یاسین (ع) شیراز بازدید کرد.

دراین بازدید حجت الاسلام بهروز شادمانی، مسئول مرکز شبانه روزی آل یاسین (علیهم السلام) با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بیت الاحزان و این مرکز شبانه روزی عنوان کرد: در طول سالهای گذشته طلاب بیشترین استقبال را از این مرکز شبانه روزی حفظ قرآن داشته اند و امیدواریم با حمایت های ارزشمند شما این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

در ادامه همچنین مدیر حوزه های علمیه استان فارس با حافظان مرکز شبانه روزی آل یاسین (ع) شیراز گپ و گفت صمیمانه داشت. حجت الاسلام استوار میمندی که خود حافظ چند جزء از کتاب وحی می‌باشد در سخنان خود به بیان خاطره ای از مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان حجت الاسلام شاهسونی پرداخت و گفت: شاهسونی در اوان جوانی قصد حفظ قرآن کریم را داشت ولی با دشواری و سختی مواجه بود و حفظ آیات الهی ثقیل بود. تا اینکه روزی در حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها) با توسل و تضرع به آن حضرت فضا عوض شد وی زمانی که از حرم مطهر بیرون می‌آید شور و شعف خاصی به ایشان دست می‌دهد و از آن پس به سهولت آیات وحی را در سینه خود جای می‌دهند و علی رغم تحصیلات حوزوی، تأهل و مشغله های زندگی در نهایت موفق به حفظ کل قرآن کریم شد. این حفظ قرآن نیز برکات فراوانی به همراه داشت که هم اکنون در موسسه بیت الاحزان می بینیم.

استوار میمندی خطاب به حفاظ مرکز شبانه روزی آل یاسین (ع) گفت: قدر نعمت حفظ آیات الهی را بدانید چرا که یکی از ثمرات حفظ قرآن کریم این است که فرصتی پیش آمده است تا شما عزیزان در بهترین سن خود، یک سال را با خدای متعال خلوت کنید و با کلام الله مجید که خود اصلی ترین منبع و بزرگترین گنجینه علمی معرفتی دین مبین اسلام است را در سینه خود جای دهید.

وی در ادامه سخنان خود فعالیت های قرآنی موسسه بیت الاحزان را ارزشمند خواند و خطاب به مسئول مرکز شبانه روزی آل یاسین (ع)  گفت: ارزش و عظمت نشر فعالیت های قرآنی و تربیت قرآن آموزان را بدانید و باید حفظ قرآن در کنار توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد که این دو لازم وملزوم یک دیگرند.

یادآور می‌شود از سال ۹۴ تا کنون قریب به ۹۰ نفر در مرکز شبانه روزی حفظ و مفاهیم یکساله کل قرآن کریم آل یاسین (ع) حافظ قرآن شدند و در سال تحفیظی ۹۹ – ۹۸ (۲۰) قرآن آموز از سراسر کشور در این مرکز حضور یافته و ۱۵ جزء از قرآن کریم را حفظ کرده اند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات