به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، هفتمین دوره مسابقات مراکز شبانه روزی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) پنجشنبه ۲۱ آذر ماه در مسجد و حسینیه آل یاسین (ع) شیراز برگزار شد.

این مسابقات پنجشنبه گذشته ۲۱ آذر ماه با حضور قرآن آموزان ۷ استان در مقطع ۱۰ جزء بین یازده مرکز شبانه روزی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) برگزار گردید که در روز چهارشنبه ۲۰ آذر مرحله مقدماتی مسابقات با حضور ۱۸ نماینده مراکز شبانه روزی در محل اسکان متسابقان برگزار شد.

راه یافتگان به مرحله پایانی در روز پنجشنبه با پاسخگویی به قرعه مشترک به مصاف هم رفتند و در نهایت اسماعیل ابول پور نماینده مرکز شبانه روزی آل یاسین (ع) شیراز رتبه نخست را کسب کرد و پس از وی، علی علیپور از حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) استهبان و صادق فؤاد قرآن آموز عراقی مرکز شبانه روزی امام حسن مجتبی(ع) استهبان موفق به کسب رتبه های دوم و سوم شدند.

داوری این دور از مسابقات را آقایان مجتبی فردفانی (نفر اول سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی)، نوید رزمجو (رتبه ممتاز مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در سال گذشته) و عبدالمهدی برامسی (استاد مراکز شبانه روزی بیت الاحزان) بر عهده داشتند.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی در اختتامیه این مسابقات طی سخنانی با تأکید بر لزوم شناخت عمیق عظمت قرآن در بین حافظان گفت: معرفت به قرآن از رعایت ادب ظاهری برخورد با قرآن آغاز می‌شود و باید با حضور قلب و رعایت احترام تلاش کنیم از عادی شدن مواجهه با قرآن کریم در قرائت و مرورهای روزانه بپرهیزیم.

در پایان مسابقه از تمامی ۱۸ راه یافته به این مرحله از مسابقات با اهدای هدایایی تقدیر به عمل آمد و به ۳ نفر برگزیده نیز بر حسب رتبه، هدیه نقدی و لوح تقدیر اهدا گردید.

تلاوت قرآن کریم توسط محمد، نوروزی حافظ کل قرآن کریم و از اساتید مراکز شبانه روزی بیت الاحزان و اجرای برنامه حفظ و بیان تجربیات توسط مجتبی فردفانی حافظ بین المللی بیت الاحزان از دیگر برنامه های این دوره از مسابقات بود.

شایان ذکر است در این دوره از مسابقات علاوه بر متسابقان، جمعی از خیرین و مسئولان مؤسسه بیت الاحزان و همچنین حدود ۲۰۰ قرآن آموز مراکز شبانه روزی به همراه اساتید و کادر آموزشی اداری این مراکز در قالب اردوی زیارتی سیاحتی حضور داشتند و پس از اتمام مسابقه از برنامه های جانبی همچون زیارت حرم مطهر احمدی و محمدی(ع)، بازدید از مرکز مدیریت مؤسسه بیت الاحزان در استهبان، حضور در نماز جمعه شهرستان استهبان و بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحی استان فارس بهره مند شدند.

یاد آور می‌شود از ابتدای تأسیس این مراکز شبانه روزی تاکنون شانزده دوره حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم به صورت متوالی برگزار و نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ نفر از جوانان علاقمند از سراسر کشور و برخی کشور‌های خارجی در این مراکز موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند که در این میان نزدیک به ۷۰۰ حافظ کل و ۴۰۰ حافظ جزء تربیت شده است.

در حال حاضر و در هفدهمین سال برپایی این مراکز، ۱۱مرکز شبانه روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم ( ویژه برادران) در استان‌های فارس (فسا، استهبان و شیراز)، قم، همدان (ملایر)، خراسان رضوی(مشهد) ، تهران، خراسان جنوبی (بیرجند) و خوزستان (آبادان) مشغول به فعالیت هستند.

جهت مشاهده تصاویر این مسابقات بر روی این لینک کلیک کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات