گردهمایی 2150 حافظ کل قرآن کریم بیت الاحزان در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد

 

حجت الاسلام حمید رضا لیمویی مسئول بیت الاحزان استان قم در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها از برنامه های جدید بیت الاحزان در این استان خبر داد.

وی با اشاره مشکلات بسیاری که از لحاظ مکانی جهت برگزاری برنامه های مرکز شبانه روزی و فعالیت‌های عمومی قرآن کریم بیت الاحزان در این استان وجود دارد از رایزنی با اداره کل آموزش و پرورش استان قم به منظور در اختیار قرار دادن مکانی جهت این امر خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه اداره کل آموزش و پرورش قم ساختمان دارالقرآن امام علی(ع) را جهت انجام فعالیت‌های قرآنی در اختیار بیت الاحزان قرار داد.

این حافظ قرآن کریم با بیان این که یک طبقه از ساختمان را در اختیار مرکز شبانه روزی امام سجاد(ع) قرار دادیم گفت: در طبقه دیگر این ساختمان سه طبقه، اقدام به برپایی کلاس تخصصی قرائت قرآن کریم زیر نظر استاد علیزاده کردیم و در حال حاضر ۳۰ قرآن آموز مشغول به فراگیری اصول تخصصی قرائت قرآن کریم می‌باشند.

لیمویی به برگزاری کلاس‌های مرور و تثبیت، حفظ موضوعی، مفاهیم و مداحی در طبقه دیگر این ساختمان اشاره کرد و افزود: امسال استان قم میزبانی طرح تثبیت در سراسر شعب موسسه بیت الاحزان را بر عهده گرفته بود تابستان امسال که تعداد ۲۰ نفر از از برادرانی که سالهای قبل موفق به حفظ قرآن کریم شده‌اند در این مرکز به صورت شبانه روزی حضور داشتند و علاوه بر کلاسهای تثبیت، از برنامه‌های جانبی همچون سالن فوتسال، استخر و حضور در مسابقات بهره‌مند می شوند.

مسئول بیت الاحزان قم در ادامه به برپایی چهارمین گردهمایی مجمع الحفاظ بیت الاحزان در قم اشاره کرد و گفت: این گردهمایی با حضور ۱۰۰ نفر از حافظان قرآن کریم که اکثر قریب به اتفاق آنها از مدیران و اساتید طرح رحله می‌باشند برگزار شد. وی افزود: در این دیدار حافظان به ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود در مورد طرح ملی رحله و سایر برنامه‌های مؤسسه پرداختند و از برنامه‌های مختلف این گردهمایی بهره‌مند شدند.

این حافظ قرآن کریم با تأکید بر ضرورت بهره گیری مناسب از ظرفیت حافظان قرآن کریم از رایزنی‌های صورت گرفته با نهادهای مختلف خبر داد و گفت: مقرر شد تعداد ۱۱۰ نفر از مبلغان طلبه مجمع الحفاظ بیت الاحزان در صد و ده مسجد از مساجد شاخص شهر مقدس قم به عنوان مبلغ قرآنی حضور پیدا کنند که امیدواریم با این حضور شاهد گسترده شدن بیش از پیش فعالیت‌های قرآنی درسطح استان قم باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: برنامه ریزی هایی جهت برگزاری گردهمایی ۲۱۵۰ حافظ مؤسسه دراستان قم انجام شده است و تاکنون رایزنی‌هایی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های اسکان و برگزاری گردهمایی در مسجد مقدس جمکران و سالن همایش مجتمع فرهنگی امام کاظم (ع) انجام گرفته است.

لیمویی در توضیح دیگر برنامه جدید بیت الاحزان قم به برگزاری موفق دوره تربیت مربی اشاره کرد و افزود: برای اولین بار در مؤسسه بیت الاحزان دوره تربیت مربی در زمینه روخوانی قرآن کریم از طریق بازی را اجرا کردیم که خوشبختانه نتایج خوبی داشت و در حال حاضر مشغول تدوین آیین نامه آموزشی برای گسترده شدن این دوره تربیت مربی هستیم.

مسئول بیت الاحزان قم یکی از فعالیت‌های انجام شده از زمان تصدی سمت جدید خود را طراحی و تولید اپلیکیشن طرح مجمع خیرین موسوم به «سنابل» عنوان کرد و گفت: با توجه به مردمی بودن مؤسسه بیت الاحزان و نیاز به همیاری دائمی خیر اندیشان جهت پیشبرد امور، این اپلیکیشن را ایجاد کردیم که از قابلیت های آن امکان پرداخت آسان مبالغ کمک مالی به مؤسسه توسط خیراندیشان و افراد علاقمند به فعالیت‌های قرآنی می‌باشد.

این فعال قرآنی در خصوص فعالیت های مرکز شبانه روزی حفظ یکساله امام سجاد (ع) گفت: با گذشت ۳ سال از فعالیت این مرکز موفق شدیم ۲۵۰ حافظ کل و اجزاء قرآن کریم را تربیت کنیم و با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه از سطح کمی و کیفی خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: در سال جاری نیز ۲۸ قرآن آموز از اقصی نقاط کشور تحت مدیریت حجت الاسلام کوچکی در این مرکز مشغول به حفظ قرآن کریم می‌باشند و خوشبختانه قرآن آموزان این مرکز چندی پیش در مسابقات حفظ ۵ جزء در بین مراکز شبانه روزی موسسه بیت الاحزان مجموعا رتبه اول را کسب نمودند.

لیمویی با اشاره به برنامه‌های تابستانی بیت الاحزان قم یاد آور شد: به توفیق الهی در تابستان موفق به تربیت ۱۷۰ حافظ اجزاء در قسمت بانوان در قالب کلاسهای حفظ روزانه شدیم و در بخش برادران نیز با برپایی طرح ملی رحله ۷۰ جوان و نوجوان ۱۴ تا ۲۲ ساله موفق به حفظ سه الی چهار جزء قرآن کریم شدند.

.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات