با تصویب مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیته‌ای برای پی‌گیری بیمه فعالان قرآنی تشکیل و مقرر شد موضوع بیمه از طریق کمیسیون فرهگی مجلس پی‌گیری شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها به نقل از فارس، موضوع بیمه فعالان قرآنی و ایجاد صندوق مستقل برای این امر موضوعی است که چندین سال است در محافل مختلف به گوش می‌رسد. اما با وجود پیگیری‌های فراوان به نتیجه‌ای نرسیده است.
این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فعالان قرآنی باید ذیل صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران بیمه شوند اما این امر هم چندین سال است که متوقف شده و افراد نمی‌توانند از طریق این صندوق بیمه خود را برقرار کنند، البته کسانی که طی سال‌های قبل، از طریق صندوق حمایت از هنرمندان بیمه شده‌اند در صورت ادامه واریزی بیمه آنها برقرار می‌ماند. اما کسانی که بیمه نشده‌اند و یا کسانی که در پرداخت حق بیمه آنها وقفه افتاده دیگر نمی‌توانند از طریق صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه‌نگاران خود را بیمه کنند. در واقع بیمه فعالان قرآنی برقرار نیست.
حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی نماینده مؤسسات و نهادهای مردمی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با فارس از تشکیل کمیته‌ای برای پی‌گیری بیمه فعالان قرآن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: باتصویب مجمع مشورتی شورای توسعه این کمیته تشکیل تا موضوع بیمه فعالان قرآنی را پی‌گیری و برای تحقق آن تلاش کند.
وی درخصوص چگونگی تشکیل کمیته‌پی‌گیری بیمه فعالان قرآنی گفت: امسال و در جریان جشن تجلیل از حافظان قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان طی جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با موضوع بیمه فعالان قرآنی و چند موضوع دیگر نظیر اختصاص بودجه منشور توسعه فرهنگ قرآنی به فعالیت‌های مردمی و تأمین مکان برای مؤسسات قرآنی با حجت‌الاسلام عاملی مطرح شد.
وی ادامه داد: با پیگیری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجمع مشورتی شورای توسعه، موضوع بیمه فعالان قرآنی مطرح و مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری این امر تشکیل شود که این کمیته با حضور نمایندگان شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآنی و من به عنوان نماینده نهادها و مؤسسات مردمی تشکیل و قرار شد موضوع بیمه فعالان قرآنی پیگیری شود.
شاهسونی از برگزاری اولین جلسه کمیته پیگیری بیمه فعالان قرآنی باحضور نماینده سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: در اولین جلسه کمیته مدیرکل فنی سازمان تأمین اجتماعی حضور یافته و در آن راهکارهای مختلف برای برقراری بیمه فعالان قرآنی به بحث و بررسی گذاشته شد. نهایتاً مقرر شد جلسه‌ای با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار تا از طریق این کمیسیون طرحی در مجلس برای برقراری بیمه فعالان قرآنی به تصویب برسد.
شاهسونی ادامه داد: البته قرار است جلسه‌ای هم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم تا در آن موضوع ارائه لایحه برای برقراری بیمه فعالان قرآنی از سوی دولت به مجلس بررسی شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات