ما مسئولان و مدیران قرآنی باید اول خودمان عامل باشیم تا بتوانیم به دیگران و قرآن آموزان متذکر شویم/ حافظان کل قرآن کریم باید حداقل روزانه یک جزء قرآن کریم مرور نمایند تا انس مستمر که سر آغاز تدبر می‌باشد حاصل شود

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مسئول مؤسسه بیت الاحزان در نشست مسئولان و مدیران مراکز شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم این مؤسسه در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی قم پیرامون رویکرد تربیت فعالان قرآنی در این مراکز سخنرانی کرد.

وی که در جمع مسئولان و مدیران ۱۱ مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی یکساله کل قرآن کریم بیت الاحزان سخنرانی می‌کرد افزود: با توجه به اینکه برنامه این مراکز، شبانه روزی است، این فرصت، بهترین سرمایه برای اتخاذ رویکرد تربیت فعالان قرآنی است.

شاهسونی با اشاره به نیازِ کشور به فعالان مجرب، متخصص و دارای روحیه جهادی جهت ترویج آموزه های قرآن کریم به ویژه در بخش برادران عنوان کرد: با وجود ضعف فعالیت‌های قرآنی اثرگذار در بخش برادران در سطح کشور، چون موسسه قرآنی بیت الاحزان موفق به راه اندازی ۱۱ مرکز شبانه روزی در بخش برادران شده است می توانیم به ویژه در این زمینه در سطح کشور و حتی جهان اسلام اثرگذار باشیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در ادامه با ذکر نکاتی پیرامون خودسازی و تقویت روحیه اخلاص در بین اساتید و مدیران، با اشاره به آیه شریفه «یا ایّها الذین آمنوا لِمَ تقولون ما لا تفعلون» گفت: در این زمینه باید ابتدا باید به فکر خود باشیم؛ ما مسئولان و مدیران قرآنی باید اول خودمان عامل باشیم تا بتوانیم به دیگران و قرآن آموزان متذکر شویم. وی ادامه داد: حفظ، مرور، تفسیر و تدبر باید ابتدا از سوی اساتید و مدیران قرآنی اجرا و سپس به دیگران توصیه شود، ما باید خود با قرآن مأنوس باشیم تا بتوانیم دیگران را به انس با قرآن دعوت کنیم؛ لذا باید بکوشیم نقاط ضعف خود را رصد، بررسی و علاج کنیم.

این حافظ کل قرآن کریم افزود: به تجربه ثابت شده است معلمان و اساتید عامل به قرآن همواره در تربیت و پرورش حافظان قرآن موفق بوده‌اند لذا معتقدم حافظان کل قرآن کریم باید حداقل روزانه یک جزء قرآن کریم مرور نمایند تا انس مستمر که سر آغاز تدبر می‌باشد حاصل شود.

این فعال قرآنی گفت: برخی حافظان را دیده‌ام که حتی نذر کرده‌اند باید روزانه یک جزء قرآن کریم را مرور و قرائت نمایند و در صورتی که این مهم انجام نشود باید روز بعد را روزه بگیرند.

شاهسونی همچنین با اشاره به لزوم رعایت تقوا در بین حافظان قرآن کریم گفت: مسئولان قرآنی باید با تقواترین باشند و همچنین در کنار آن نظم را رعایت کنند تا زمینه‌های موفقیت حاصل شود چرا که برای انقلاب قرآنی، انسجام، نظم و تقوا نیازهای اصلی و اولیه است.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

بله اول از خودتان شروع کنید و بعد بفرمائید مسئولان قرآنی باید قرآنی باشند قرآنی بودن به حافظ قرآن بودن نیست به اخلاق و کردار قرآنی است