به منظور بالا بردن سطح کیفی مسابقات تغییراتی در آیین نامه نسبت به سال قبل لحاظ شده است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، صالح محبی معاون آموزش مؤسسه از آغاز ثبت نام هجدهمین دوره مسابقات سراسری بیت الاحزان از پانزدهم لغایت بیست و دوم آبان ماه خبر داد.

وی افزود: این مسابقات همانند سال‌های گذشته در سه مرحله شعبه، شهرستان و سراسری ویژه قرآن آموزان بیت الاحزان برگزار می‌شود که مرحله اول مسابقات در تاریخ ۲۳ آبان ماه در سطح شعب مؤسسه برگزار خواهد شد. برگزیدگان مرحله شعبه که به ازای هر شعبه در هر رشته ۳ نفر می‌باشد در مرحله شهرستان که ۵ دی ماه برگزار می‌گردد با هم به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر این مرحله جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات را در تاریخ ۸ اسفند ماه پیدا خواهند کرد.

معاون آموزش مؤسسه بیت الاحزان با بیان این که برای اولین بار در تاریخ مسابقات، حافظان کنونی مراکز شبانه روزی نیز می‌توانند در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ جزء قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم مسابقات سراسری شرکت کنند گفت: زمان نام نویسی حافظان این مراکز بهمن ماه خواهد بود و هر مرکز شبانه روزی مجاز است سه نفر برتر هر رشته را جهت حضور در مرحله نهایی مسابقات ثبت نام کند.

این حافظ قرآن کریم هدف از برگزاری این مسابقات را تشویق و ایجاد انگیزه بین قرآن آموزان، معلمان و حافظان کل قرآن کریم، شناسایی قرآن آموزان برتر و بالا بردن سطح کمی و کیفی برنامه های آموزشی مؤسسه عنوان کرد و اظهار داشت: به منظور بالا بردن سطح کیفی مسابقات تغییراتی در آیین نامه نسبت به سال قبل لحاظ شده است.

محبی در خصوص تغییرات آیین نامه خاطر نشان کرد: برخلاف سال گذشته که متسابقین قرآن آموز و کادر اداری آموزشی با هم به رقابت می‌پرداختند امسال مسابقات در دو بخش قرآن آموزان و همچنین کادر اداری آموزشی به همراه حافظان کل به صورت «مجزا» برگزار می‌گردد و هر یک از این دو بخش در هر رشته (به استثنای رشته ترجمه و مفاهیم) در دو قسمت خواهران و برادران به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

دبیر شورای عالی مراکز شبانه روزی با تاکید بر اینکه کارکنان و قرآن آموزان فقط حق شرکت در یک رشته را دارند افزود: رشته های ویژه قرآن آموزان شامل حفظ یک جزء، سه جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء و ۲۰ جزء قرآن کریم و همچنین رشته ترجمه و مفاهیم می‌باشد و حافظان کل، کارکنان و کادر اداری آموزشی مؤسسه نیز می‌توانند در رشته‌های حفظ ده جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و رشته ترجمه و مفاهیم ثبت نام کنند. وی با تأکید بر این که قرآن آموزانی که در رشته حفظ کل ثبت نام نمایند با کادر اداری آموزشی مؤسسه به رقابت می‌پردازند گفت: رشته های حفظ ۱ و ۳ جزء قرآن کریم ویژه سنین زیر ۱۲ سال و رشته ۵ جزء نیز مخصوص حافظان اجزاء قرآن می‌باشد و حافظان کل اجازه شرکت در این مقطع را ندارند.

وی به افزوده شدن بند جدید در بخش ارزیابی این آیین نامه اشاره کرد و افزود : در مرحله نهایی مسابقات نحوه اعطای رتبه، بر اساس تعداد شرکت کنندگان این مرحله در هر رشته خواهد بود؛ یعنی در صورتی که تعداد شرکت کنندگان از ۱ الی ۴ نفر باشد تنها یک نفر به عنوان رتبه اول انتخاب می‌گردد و در صورتی که تعداد شرکت کنندگان ۵ الی ۸ نفر باشند تنها دو نفر برگزیده نهایی خواهیم داشت، اما در رشته هایی که بیش از ۸ شرکت کننده داشته باشند سه رتبه برتر معرفی خواهند شد.

محبی با بیان این که حائزان رتبه‌های برتر مسابقات معتبر کشوری اجازه شرکت در مسابقات را ندارند افزود: حافظانی که در مسابقات سال گذشته رتبه اول را کسب نموده باشند نمی‌توانند در این دوره در همان مقطع شرکت کنند و رتبه اول حفظ کل سال گذشته این مسابقات نیز اجازه شرکت در رشته حفظ را در این دوره نخواهد داشت.

معاون آموزش بیت الاحزان یاد آور شد: قرآن آموزان و کارکنان شعب می‌توانند جهت نام نویسی از روز ۱۵ آبان ماه به شعب مؤسسه مراجعه کنند و مدیران مراکز شبانه روزی مؤسسه نیز می‌بایست از هم اکنون اطلاع رسانی لازم را به قرآن آموزان و حافظان انجام دهند و نسبت به برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات در هر مرکز شبانه روزی اقدام نمایند؛ البته ثبت نام حافظان کل سالهای گذشته مراکز شبانه روزی بدون برگزاری مرحله مقدماتی در بهمن ماه انجام خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند جهت دریافت آیین نامه جدید مسابقات بر روی این لینک کلیک نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات