مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)فعالیت های قرآنی را منوط به کار و فعالیت بدون چشم داشت مالی دانست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، سومین دوره توانمندسازی مسئولان ادارات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه میرزا کوچک‌خان رامسر سه شنبه ۱۶ شهریور آغاز شد.

در این دوره یکهزار و ۲۰۰ کارشناس و مربی قرآنی از سراسر کشور حضور دارند و فعالیت‌های دو سال آینده حوزه قرآن، عترت و نماز، حفظ جزء سی‌ام قرآن، توجه به امر نماز و اجلاس بیست و هشتم نماز که امسال ویژه نماز مدارس است و همچنین بحث‌های پیرامون امام شناسی و به صورت ویژه وقف مشارکتی از جمله مواردی است که طی این گردهمایی سه روزه بررسی و تبیین خواهد شد.

بر اساس هماهنگ قبلی، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مسئول بیت الاحزان نیز یکی از سخنرانان این دوره بود.

وی با اشاره به نحوه شکل گیری مؤسسه بیت الاحزان گفت: حرکتی شکل گرفته است و آنچه مورد توجه است این حرکت بر عکس تمام فعالیت که از مراکز شروع می شود از یک روستا شروع شده و گسترش یافته است.
عضو اتحادیه تشکلهای قرآن و عترت کشور ادامه داد: ایده و مدل جدیدی از توسعه فعالیت‌های قرآنی و حفظ قرآن است ۱۸۰ مرکز ۱۰۰ مهد  قرانی و ۱۲ مرکز شبانه روزی و تربیت ۲۲۰۰ حافظ قرآن کریم را داشته ایم.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور سایر فعالیت های این موسسه را تالیف و چاپ کتابها مورد نیاز فعالیت های قرآنی برشمرد و گفت در سال ۷۵ از یک روستا شروع و توانسته آیم از کشورهای دیگر هم مخاطب جذب کند.
وی ادامه داد: گاهی از کمبودها و نبود بودجه می نالیم اما فعالیت قرآنی منوط به بودجه و مال نیست اما کار خروجی محور باید باشد .
شاهسونی گفت : در آغاز  راه تنها  بودم و استاد دیگری نبود فقط الطاف الهی بود که ما را در این حرکت جهادی و انقلابی کمک کرد و توانستیم معلمان قرآنی تربیت کنیم و به سایر نقاط کشور اعزام کردیم .آن چیزی که در فعالیت قرآنی نیاز داریم نیروی انسانی قوی است. ابتدا باید مربیان قرآن خود حافظ قرآن باشند.اگر کارشناس یا مدیری حافظ قرآن شد آن مدرسه بیمه شده است.
مدیر مؤسسه بیت الاحزان افزود: طرح رحله طرحی بود که تابستان ۴۰ مرکز شبانه روزی تدارک دیده می شود و اقدام به تربیت حافظان قرآن کریم داشتیم. در این چند سال گذشته بیش از ۷ هزار دانش آموز را در طرح تابستانی داشتیم که منشا خیرات بسیاری بود .
وی گفت : از بین نخبه های مراکز برای حفظ یک ساله انتخاب می شوند که البته باید شرایط خاص داشته باشند و دارایی نبوغ باشند و برخی از این دانش آموزان در مسابقات امسال برگزیده شده اند.
شاهسونی ادامه داد: در صدد آن هستیم که مرکز مشاوره تلفنی برای کسانی که امکان حضور ندارد فراهم شود و با تلفن به حفظ قرآن بپردازیم.
مدیر مؤسسه بیت الاحزان با برشمردن طرح های دیگر حفظ قرآن این مؤسسه گفت: بیت الاحزان در طرح های «آیات زندگی» که حفظ یک آیه در هفته است و طرح «نور علی نور» تجربه همکاری با نهادها و ارگانهای دیگر را برای حفظ قرآن در جامعه داشته است.

 حجت الاسلام شاهسونی در حاشیه جلسه به برخی کارشناسان استان‌ها در خصوص فعالیت های قرآنی مشاوره داد.

یاد آور می شود وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان و مدیران ارشد ، حجت‌الاسلام محسن قرائتی و تعدادی از مسئولان قرآنی کشور از سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی و اساتید قرآنی در این دوره سخنرانی کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات