اصغر رحیمی مسئول سابق بیت الاحزان شعبه شهرک فتح المبین داراب از جزئیات برپایی موکب اربعین مؤسسه بیت الاحزان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، اصغر رحیمی مسئول سابق بیت الاحزان شعبه شهرک فتح المبین داراب از جزئیات برپایی موکب اربعین مؤسسه بیت الاحزان خبر داد.

مدیر اجرایی موکب اربعین بیت الاحزان با اشاره به حضور در راهپیمایی اربعین در سال‌های گذشته گفت: در این سفر معنوی شاهد بودیم که عراقی ها با این که از لحاظ مالی وضعیت مطلوبی نداشتند اما از زائرین اربعین پذیرایی گرمی می کردند و حتی از اصل زندگی خود جهت پذیرایی زائرین هزینه می کردند.

این فعال قرآنی افزود: در آنجا جرقه برپایی موکب اربعین در ذهن ما شکل گرفت و با خود گفتیم چرا ما موکب نداشته باشیم در حالی که نیاز نیست حتی از اصل زندگیمان هم هزینه کنیم.

وی با اشاره به پیگیری ها انجام شده از طریق ستاد مرکزی اربعین حسینی، کمیته مشارکت‌های مردمی و ستاد بازسازی عتبات عالیات جهت اخذ مجوز برپایی موکب در راهپیمایی عظیم اربعین گفت: خوشبختانه با تقبل ۷۰۰ نفر غذا در هر وعده و اسکان ۴۰۰ نفر در هر شبانه روزی موفق به اخذ مجوز برپایی موکب در ۲۰۰ متری مسجد سهله به طرف مسجد کوفه شدیم.

رحیمی با بیان این که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از ماه‌های قبل، تعداد ۵۰ نفر خادم از خواهران و برادران با وظایف مشخص در این موکب مشغول خدمت رسانی به زائران خواهند شد گفت: مقدمات برپایی موکب شامل مواد اولیه پخت غذا، تهیه میان وعده و امکانات سخت افزاری اسکان و اطعام از جمله وسایل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام و موارد دیگر تا حد زیادی فراهم شده است و با هماهنگی با دوستان عراقی و سایر عزیزان موارد جزئی باقی مانده هم در تلاش هستیم تا هنگام برپایی موکب فراهم آوریم.

مدیر اجرایی موکب اربعین بیت الاحزان از دیگر موارد انجام شده تاکنون را توجیه خادمان موکب خواند و گفت: مسئولیت‌ها و وظایف هر خادم به دقت تقسیم شده است و ان شاء الله تمامی خادمان حاضر در این موکب با لباس متحد الشکل و روی گشاده آماده استقبال از زائرین آقا اباعبدالله(ع) هستند.

وی زمان برپایی موکب را ۱۰ صفر تا ۲۰ صفر به مدت ۱۱ روز عنوان کرد و گفت: در این موکب ان شاء الله خدماتی از قبیل توزیع ۷۰۰ غذا در هر وعده، ایستگاه ارائه دمنوش گیاهی، ایستگاه توزیع میان وعده و شربت، ارائه بسته های غذایی، پخت نان محلی در محل موکب و اسکان ۴۰۰ نفر در هر شبانه روز ارائه خواهد شد.

رحیمی ضمن تقدیر و تشکر از مردم و خیرینی که کمک‌های مالی و خدماتی خود را جهت برپایی این موکب ارائه نموده اند به نمونه ای از این کمک‌ها اشاره کرد و گفت: در یک نمونه، فردی خیر اندیش یک تن شکر جهت این موکب اهدا کرد و خیری دیگر هم یک تن برنج این مراسم را تقبل کرد. وی افزود: ما این راهپیمایی اربعین را ادامه راه شهدا می دانیم و آن را مسئولیتی می دانیم که شهدا به گردن ما گذاشته اند لذا از تمامی محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دعوت می کنیم در تدارک و تجهیز این موکب بهشتی سهیم باشند.

علاقمندان می توانند از طریق واریز به شماره کارت زیر به نام «بیت الاحزان حفظ قرآن» نسبت به مساعدت نقدی به این موکب اقدام کنند:

شماره کارت: ۵۰۴۱۷۲۷۰۱۰۰۶۳۴۲۶

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات