اکثر خبرگزاری های مطرح کشور اخبار اخبار بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان قرآن در کشور را مورد تجلیل قرار دادند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین صبح پنجشنبه ۷ شهریور ماه در تالار حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد و ۳۰۰ حافظ کل و ۲۰ جزء قرآن کریم در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند. نکته قابل توجه پوشش گسترده اخبار این جشنواره در رسانه های کشور بود تا جایی که  علاوه بر پخش زنده از سیمای مرکز فارس و پخش خلاصه برنامه از شبکه قرآن و معارف سیما، اکثر خبرگزاری‌های مطرح کشوری، پایگاه های خبری و نشریات کشور به پوشش گسترده این رویداد بزرگ ملی پرداختند.

خبرگزاری ایکنا با اعزام خبرنگار و عکاس به پوشش لحظه به لحظه اخبار این مراسم در صفحه استان فارس این خبرگزاری پرداخت. پوشش جداگانه سخنان مدیر کل ارشاد فارس، مدیر بیت الاحزان، مدیر کل صدا و سیمای فارس، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاندار فارس و همچنین گزارش تصویری مراسم در صفحه تصاویر این خبرگزاری به چشم می خورد:

تلاوت جمعی حافظان قرآن در جوار آرامگاه خواجه راز تعداد حافظان کل قرآن بیت‌الاحزان به ۲۲۰۰ نفر رسید تنها راه نجات کشور، توسل به آموزه‌های قرآن است تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، راهبرد تداوم مسیر انقلاب است دستگاه‌های مختلف اهتمام ویژه‌ای به ترویج فعالیت‌های قرآنی داشته باشند هجدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» در شیراز (گزارش تصویری)

دیگر خبرگزاری که به طور گسترده همراه با گزارش تصویری اخبار این مراسم را پوشش داد، خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس بود. این خبرگزاری با تیترهای معرفی ۲۴۳ حافظ قرآن در جشنواره ملی جبرئیل امین ، قرآن منشا توسعه ایمان ، تأسی به قرآن راه نجات انسان،  جشنواره ای برای تجلیل از حافظان قرآن کریم (اخبار شبکه فارس) و جشنواره ای برای تجلیل از حافظان قرآن کریم(گزارش تصویری) نسبت به پوشش اخبار این جشنواره ملی اقدام نمود.

 خبرگزاری شبستان نیز به طور گسترده نسبت به پوشش اخبار این جشنواره ملی اقدام نمود. ۲۲۰۰ حافظ قرآنی توسط موسسه قرآنی «بیت الاحزان» به اسلام تقدیم شده است، مسائل کشور تنها با آمیخته شدن به کلام نورانی قرآن قابل حل است، امروز بیش از هر روز تاریخ نیاز بیشتر به دین احساس می شود، انس جوانان با قران باعث از بین رفتن توطئه های دشمن می شود، هدف از خواندن قرآن هدایت شدن و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است، هجدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» در شیراز تیترهای خبرگزاری شبستان در پوشش اخبار این مراسم بود.

خبرگزاری های تسنیم با تیتر (هجدهمین جشنواره ملی جبرئیل امین در شیراز برگزار شد)، ایرنا (جشنواره ملی جبرئیل امین در شیراز برگزار شد)، ایسنا (برگزاری هجدهمین جشنواره جبرئیل امین در شیراز)، مهر (۲۴۳ حافظ قرآن در هجدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» معرفی شدند)، و همچنین روزنامه همشهری در ضمیمه استانهای این روزنامه در تاریخ ۹ شهریور با تیتر برگزاری جشنواره ملی «جبرئیل امین» در شیراز، نسبت به پوشش این جشنواره اقدام کردند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایگاه اطلاع رسانی خود نسبت به پوشش سخنان حجت الاسلام عاملی در جشنواره همراه با گزارش تصویری مراسم اقدام کرد. پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس با پوشش سخنان استاندار فارس و گزارش تصویری و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با پوشش سخنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مراسم و همچنین گزارش تصویری این مراسم را اطلاع رسانی کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات