مدیرکل صدا و سیمای فارس با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، این مسئله را یک راهبرد و استراتژی برای تداوم مسیر انقلاب برشمرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، ۷ شهریورماه در جشنواره ملی «جبرئیل امین» که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه سه موضوع خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی خیلی درخشان و نورانی است.
وی با بیان اینکه در ادامه مسیر انقلاب نیاز به این مؤلفه داریم، افزود: در این مسیر بسیار مهمی که پیش روی ماست، تربیت نیروی انسانی فعال، هوشیار و بصیر یکی از کارهای مهم و راهبردی است که باید انجام دهیم.
سهرابی، موضوع تربیت در انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی و برآمده از حوزه و دین را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: اقداماتی که مؤسسه بیت‌الاحزان انجام می دهد همگی با حمایت خداوند است که از یک روستا برآمده و این چنین در جهان درخشان شده است.
مدیرکل صدا و سیمای فارس خواستار توجه به این مؤسسات قرآنی شد و گفت: امروز حدود ۳۰۰ شبکه ماهواره و هزاران کانال اینترنتی تلاش دارند دین و اخلاق و امید و آگاهی ما را بگیرند و راه نجات و نسخه حیات‌بخشی که می‌تواند ما را از این توطئه‌ها و تبلیغات مسموم نجات دهد تأسی به قرآن و انس با آن و تدبر در قرآن است و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید ۱۰ میلیون حافظ داشته باشیم که این یک حرف کاملا استراتژیک و راهبردی برای تداوم مسیر انقلاب است.
وی با بیان اینکه اگر جامعه و جوان ما قرآن را بفهمند و با آن انس بگیرند، بسیاری از این توطئه‌هایی که دقیقه‌ای برای ما طراحی می‌شود نقش بر آب خواهد شد چون قرآن کتاب زندگی است، گفت: در ادامه مسیر انقلاب بعد از ۴۰ سال سربلندی و افتخار و کسب دستاوردها نیاز به انس با قرآن و تدبر در آن داریم.
مدیرکل صدا و سیمای فارس یادآور شد: اگر به مقاومت در مقابل دشمن و توجه به خود و اقتصاد مقاومتی، بصیرت، دشمن‌شناسی و حیات طیبه و امر به معروف دعوت می شویم، راز و نسخه تمام اینها تدبر در قرآن، توسل به قرآن و انس با قرآن است و باید خاضعانه دست بوس کسانی باشیم که امروز با دریافت این پیام از رهبر راهبردیمان که می‌فرماید ۱۰ میلیون حافظ قران باید داشته باشیم، آستین همت بالا زدند و بدون توجه به مشکلات و کمبودها و سختی راه از دل یک روستا و خانه کاهگلی کار خود را شروع می‌کنند و هزاران نفر حافظ قران تربیت کردند.
سهرابی با تأکید بر اینکه برای ادامه این مسیر بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه به مؤسساتی چون بیت‌الاحزان هستیم، ابراز امیدواری کرد که توجه بیش از پیشی به این مؤسسات شود که این چنین با عشق و علاقه بدون اینکه منتظر بمانند آتش به اختیار کار خود را شروع کردند و حمایت همه جانبه شود تا در سال‌های آینده بیش از ۲۴۳ نفر در سال حافظ کل قرآن ببینیم که تربیت کردند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات