دور دوم بازرسی های طرح ملی رحله در حال انجام است/ بازرسی جداگانه ستاد حفظ سازمان اوقاف/ الگوگیری مؤسسات قرآنی از طرح ملی رحله/ هدیه ویژه ستاد طرح ملی رحله به کادر آموزشی اجرایی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت الاسلام هادی سیاری دبیر طرح ملی رحله از آغاز دور دوم بازرسی‌های پنجمین دوره طرح ملی رحله خبر داد.

وی با بیان این که در دور دوم بازرسی ها تاکنون از مراکز طرح رحله در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران و قم بازرسی به عمل آمده است افزود: هم اکنون نیز بازرسی از طرح ملی رحله در روستای بنیس شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی در حال انجام است و سایر مراکز نیز طبق برنامه ریزی قبلی به مرور مورد بازرسی قرار خواهند گرفت.

این حافظ کل قرآن کریم افزود: بازرسان ستاد حفظ سازمان اوقاف نیز تاکنون از مراکز طرح ملی رحله در مشهد، بروجرد، قم، تهران و ملایر بازدید کرده اند و هم اکنون جهت بازدید از طرح های ملی رحله استان خوزستان در این استان به سر می برند.

این فعال قرآنی به نکته جالبی که در برخی بازرسی‌ها با آن مواجه شده بود اشاره کرد و افزود: طی بازرسی‌های صورت گرفته و طبق اخباری که از سراسر کشور دریافت کرده ایم خوشبختانه علاوه بر مراکز رسمی طرح ملی رحله، برخی مؤسسات و افراد با الگوگیری از این طرح خود اقدام به برپایی طرح‌های مشابه تابستانی کرده اند.

سیاری به عنوان نمونه به برگزاری طرح قرآنی تسنیم توسط مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش و همچنین طرح قرآنی میقات در شهرستان سمنان اشاره کرد و افزود: طبق اخباری که دریافت کرده ایم طرح هایی مشابه طرح ملی رحله در شهرهای یزد، بافق، نورآباد ممسنی، دلگان و میمند نیز در حال حاضر توسط حافظان بیت الاحزان و یا مؤسسات دیگر در حال برگزاری است.

دبیر طرح ملی رحله در پایان از هدیه ستاد طرح به کادر آموزشی و میزبانان خبر داد و گفت: سه روز اسکان و پذیرایی رایگان در مشهد مقدس جهت کادر آموزشی و میزبانان طرح و خانواده ایشان در نظر گرفته شده است که می توانند از ابتدای مهر تا پایان بهمن ماه سال جاری از این هدیه استفاده نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات