نشست هماهنگی اجرای طرح ملی آیات زندگی روز گذشته با حضور مدیر و جمعی از مدیران و معاونان مؤسسه در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار گردید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، نشست هماهنگی اجرای طرح ملی آیات زندگی روز گذشته با حضور مدیر و جمعی از مدیران و معاونان مؤسسه در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار گردید.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در این نشست با تأکید بر این که باید آموزش قرآن از قشری بودن خارج شده و برای عموم قابل استفاده باشد گفت: رهبر انقلاب در جایی می فرمایند باید آیات قرآن مانند ضرب المثل در دهان مردم باشد در حالی که هم اکنون خیلی از این هدف فاصله داریم.

وی با اشاره به این که ادارات و ارگان‌ها در بحث حفظ موضوعی زیاد کار کرده اند و تلاش کرده اند با اجرای طرح های مختلف و چاپ کتاب‌های گوناگون به هدف عمومی کردن حفظ قرآن برسند افزود: اما نقطه ضعف این طرح ها نبود برنامه مناسب برای اجرا بوده است، مثلا فقط کتاب را چاپ می کردند و آزمون برگزار می کردند بدون این که روش حفظ، مرور و ضمیمه آموزشی مشخصی برای آن تعریف شده باشد.

این حافظ کل قرآن کریم افزود: برای حفظ استاد حاذق و قلب خاشع و مکان مناسب نیاز است و اگر همه شرایط مهیا باشد می توانیم به اهداف خود برسیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشارهبه عدم توفیق طرح حفظ یک آیه در روز که بسیار بر روی آن تبلیغ می شد گفت: نکته ای که در این طرح مغفولود این بود که ممکن است حفظ یک آیه در روز برای خیلی افزاد مشکل باشد، در واقع این طرح ها چون خیلی آسان گرفته شدند با شکست مواجه شدند.

عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با برشمردن ویژگی‌های طرح «آیات زندگی» گفت: در این طرح حفظ یک آیه در هفته پایه کار قرار گرفته و برنامه کاملا مشخصی جهت مرور و تثبیت نیز مدون گشته است، همچنین در این برنامه جهت آشنایی با معنا و مفهوم و تفسیر آیه نیز متون آموزشی خوبی تدوین شده و حتی برای اولین بار در مؤسسه اپلیکیشن موبایلی ویژه این طرح تهیه شده است که هم اکنون در حال طی مراحل آزمایشی است.

حجت الاسلام شاهسونی در توضیح ویژگی‌های این اپلیکیشن گفت: این نرم افزار در واقع مانند یک استاد عمل می کند و به صورت خودکار برنامه حفظ و مرور را در زمان‌های مشخص شده در روز توسط کاربر، به وی اعلام می کند و برای کسانی که توانایی حفظ بیشتری دارند هم قابل تنظیم است.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان در ادامه به تشریح روند برگزاری طرح در مکان‌های مختلف پرداخت و گفت: این طرح با توجه به گستردگی که دارد در همه مکان‌ها و نهادهای دینی، فرهنگی، اداری، مردمی و حتی به صورت شخصی نیز قابل اجراست و به کادر آموزشی مجربی نیز نیاز ندارد، مثلا اگر این طرح در مسجد برگزار شود امام جماعت می تواند به عنوان استاد به کار گفته شود و با استفاده از محتوای آموزشی شامل شأن نزول، داستان، روایت، تفسیر و موارد دیگر که ضمیمه طرح است در طول هفته این آیه را بین نمازگزاران شرح دهد.

وی افزود: اگر این طرح به صورت قوی اجرا شود با توجه به زیرساخت‌هایی که فراهم است می‌تواند منجر به فراگیری حضور قرآن کریم در زندگی آحاد جامعه شود.

در این جلسه همچنین در خصوص شیوه های مختلف تبلیغی، اجرایی و همچنین محتوایی طرح بحث و بررسی صورت گرفت و در نهایت مواردی جهت اجرا به تصویب رسید.

از موارد مصوب در این نشست می توان به تشریح جزئیات روند صدور گواهینامه جهت شرکت کنندگان ، تکمیل چارت اجرایی طرح، اجرای آزمایشی طرح در شعبه کازرون به عنوان پایلوت جهت تست سامانه ثبت نام و اپلیکیشن، اجرای طرح آیات زندگی درون مراکز طرح ملی رحله و مراکز شبانه روزی یکساله، پژوهش و تکمیل کتاب راهنمای طرح و پیگیری تهیه موشن گرافی و بروشور اشاره کرد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات