صالح محبی معاون آموزش بیت الاحزان از برگزاری دوره‌ ضمن خدمت حفظ و تجوید و همچنین کارگاه آموزشی ویژه معلمان مهد و پیش دبستانی مؤسسه بیت الاحزان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله  علیها)، صالح محبی معاون آموزش بیت الاحزان از برگزاری دوره‌ ضمن خدمت حفظ و تجوید و همچنین کارگاه آموزشی ویژه معلمان مهد و پیش دبستانی مؤسسه بیت الاحزان خبر داد.
وی افزود: دوره ضمن خدمت ویژه معلمان حفظ و تجوید قرآن کریم و همچنین کارگاه آموزشی مربیان مهد و پیش دبستانی بیت الاحزان در روزهای پایانی خرداد ماه در شهرهای قیر و کارزین، فیروز آباد، کازرون، نور آباد و شهرستان فسا برگزار گردید.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان این ۶۵ معلم حفظ و تجوید و ۸۵ مربی مهد و پیش دبستانی در این دوره ها حاضر شده اند گفت: هدف از برگزاری این دوره ها، بازآموزی و ارتقاء سطح علمی معلمان مؤسسه بیت الاحزان است.

مدیر مرکز شبانه روزی حضرت امیر المؤمنین(ع)، کلاس‌های روش تثبیت، روش کلاسداری، آسیب شناسی حفظ و انگیزه سازی جهت حافظان و کلاسهای اخلاقی را از موارد ارائه شده در دوره ضمن خدمت معلمان حفظ قرآن کریم عنوان کرد و افزود: در دوره ضمن خدمت تجوید نیز، آموزش عملی جلد یک حلیه القرآن در دستور کار قرار گرفته است.

محبی روش تدریس کتاب شکوفه های نور جلد ۱ و ۲ و عناوین درسی واحد کار علوم ریاضی، بهداشت، مفاهیم دینی و اجتماعی، احکام نماز، و حفظ حفظ سوره و احادیث را از مفاد کارگاه آموزشی معلمان مهد و پیش دبستانی عنوان کرد و گفت: برگزاری کلاسهای روانشناسی  کار با کودک و همچنین سخنرانی اخلاقی از دیگر موارد ارائه شده در این دوره بوده است.

معاون آموزش بیت الاحزان با بیان این که بنا داریم تا پایان تابستان تمامی معلمان حفظ و تجوید و مربیان مهد و پیش دبستانی را تحت آموزش دوره ضمن خدمت قرار دهیم خاطر نشان کرد: در مرحله اول تا پایان مرداد ماه دوره های آموزشی را در شهرهای داراب، استهبان، نی ریز، لار و جویم در استان فارس برگزار خواهیم کرد و شعب سایر استان‌ها نیز در ماه‌های بعد تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد: هدف گذاری ما این است که تمامی ۱۸۴ مربی مهد و پیش دبستانی، ۲۷۲ معلم حفظ و ۱۰۲ معلم تجوید مؤسسه این دوره ضمن خدمت را بگذرانند و گواهی ضمن خدمت دریافت کنند و با توجه به اهمیت موضوع، مربیانی که به دلایل غیر موجه در دوره حضور نیابند مشمول اقداماتی همچون کسر حقوق خواهند شد.

گفتنی است حجت الاسلام همتی و خانم دانشور از مربیان برجسته مؤسسه، تدریس دوره های ضمن خدمت حفظ و تجوید را بر عهده داشتند و دوره ضمن خدمت مربیان مهد و پیش دبستانی نیز با تدریس خانم ها کامیار و کیانی برگزار شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات