حجت الاسلام سیاری گفت: شیوه برگزاری طرح رحله در سال آینده تغییرات عمده خواهد داشت/ مهلت نام نویسی طرح ملی رحله تا پایان خرداد تمدید شد/ طرح ملی رحله در زمره طرح های حمایتی سازمان اوقاف قرار گرفت

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، نشست ستاد طرح ملی رحله با حضور مسئول و جمعی از اعضای ستاد، امروز ۲۵ تیرماه در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد.

در این نشست که به منظور برنامه ریزی و هماهنگی‌های نهایی در خصوص اجرای پنجمین دوره طرح ملی رحله برگزار گردید، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مسئول ستاد طرح ملی رحله، حجت الاسلام سیاری دبیر ستاد و اعضای کمیته‌های آموزش، بازرسی و تبلیغات طرح حضور داشتند.

حجت الاسلام هادی سیاری، دبیر ستاد طرح ملی رحله در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان، از تغییر زمان و شکل برگزاری دوره توجیهی کادر آموزشی و اجرایی طرح ملی رحله بر اساس مصوبه این نشست خبر داد و گفت: با توجه به گستردگی طرح در سراسر کشور و به منظور ایجاد سهولت در حضور تمامی کادر آموزشی در این دوره، اعضای ستاد به ۳ گروه تقسیم شدند و در سه نقطه کشور این دوره های توجیهی را برگزار می کنند.

وی افزود: شهرستان استهبان، میزبان برگزاری دوره توجیهی جهت طرح های رحله استان فارس می باشد، دوره توجیهی طرح های رحله استان خوزستان نیز در یکی از شهرهای این استان برگزار می شود و سایر طرح های رحله که در نیمه شمالی و نیمه شرقی کشور واقع هستند در دوره توجیهی به میزبانی شهر مقدس قم شرکت خواهند کرد.

تغییر شیوه برگزاری طرح رحله در سال آینده

این حافظ کل قرآن کریم، با اشاره به این که طبق جدول آموزشی مصوب ستاد، تاریخ مصاحبه تخصصی این دوره ششم تیرماه، جلسه توجیهی جهت قرآن آموزان هفتم تیر و شروع دوره هشت تیر خواهد بود از تغییر در تاریخ پایان دوره خبر داد و گفت: طبق مصوبه این نشست، تاریخ پایان پنجمین دوره طرح ملی رحله که پیش از این ۳۱ مرداد ماه تعیین شده بود به ۲۷ مرداد تغییر کرد.

حجت الاسلام سیاری دیگر مصوبه این نشست را تغییر در شکل برگزاری دوره از سال آینده عنوان کرد و گفت: به دلیل یکدست شدن طرح ها از لحاظ سنی و همچنین افزایش دامنه ثبت نامی ، از سال آینده طرح ملی رحله در ۳ گروه سنی ۱۱ تا ۱۳ سال، ۱۴ تا ۱۶ سال و ۱۷ تا ۲۲ سال برگزار خواهد شد که جزئیات و برنامه های ویژه هر گروه سنی طی نشست های بعدی مصوب خواهد گردید.

تمدید مهلت ثبت نام طرح تا پایان خرداد

دبیر ستاد طرح ملی رحله از دیگر موضوعات این نشست را تصمیم گیری در خصوص درخواست‌های برگزار کنندگان طرح ملی رحله جهت تمدید مهلت نام نویسی عنوان کرد و افزود: با توجه به این که امتحانات مدارس کشور اکثرا به اتمام رسیده و امتحانات حوزه و دانشگاه نیز در حال اتمام است و روند رو به رشدی در میزان ثبت نام کنندگان در روز‌های اخیر شاهد بوده‌ایم، در این نشست با درخواست برگزارکنندگان طرح موافقت گردید و مهلت ثبت نام تا پایان خرداد ماه تمدید شد.

وی با اشاره به این که تنها ثبت نام اینترنتی و از طریق سامانه معتبر و مورد قبول است خطاب به میزبانان طرح افزود: میزبانانی که به صورت دستی ثبت نام کرده اند می بایست اسامی قرآن آموزان را در سامانه و به صورت اینترنتی ثبت نام نمایند. این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به این که مهلت ثبت نام به هیچ عنوان مجدداً تمدید نخواهد شد خاطر نشان کرد: میزبانان هر چه سریعتر نسبت به نام نویسی قرآن آموزان خود در سایت اقدام نمایند و از موکول کردن به روزهای پایانی خودداری کنند چرا که تعیین استاد، صدور گواهی قرآن آموزان و حتی سرانه حمایتی طرح‌ها تنها بر اساس قرآن آموزان ثبت نام شده در سایت صورت می‌گیرد.

سیاری خطاب به میزبانان گفت: مراکزی که آمار مجموع ثبت نام کنندگان آنها تا تاریخ ۲۸ خرداد به حد نصاب نرسد در مراکز نزدیک ادغام می‌شوند و اجازه برگزاری طرح را نخواهند داشت.

امضای تفاهم نامه جدید با اوقاف

دبیر ستاد طرح ملی رحله در ادامه از امضای تفاهم نامه جدید بین مؤسسه بیت الاحزان با مرکز امور قرآنی اوقاف خبر داد و افزود: در این تفاهم نامه، خوشبختانه طرح ملی رحله جزء طرح‌های حمایتی این مرکز اعلام و ابلاغیه آن نیز به مراکز استان‌ها ارسال شده است و میزبانان طرح رحله می‌بایست با در دست داشتن این ابلاغیه جهت پیگیری و دریافت سرانه حمایتی به ادارات کل اوقاف استان خود مراجعه نمایند.

این حافظ کل قرآن کریم در خصوص وضعیت تعیین کادر آموزشی طرح و متقاضیان حضور به عنوان کادر اجرایی و آموزشی افزود: بررسی و تحقیقات لازم در خصوص به کارگیری این عزیزان انجام شده و با توجه به درخواست و ظرفیت مراکز ، تخصیص نیروها جهت خدمت در مراکز رحله انجام می شود.

وی یاد آور شد: دوره مهارت افزایی جهت کادر آموزشی نیز که بنا بود به صورت حضوری برگزار شود لغو گردیده و در عوض دوره به صورت مجازی جهت متقاضیان میزبانی برگزار خواهد شد و در صورت قبولی، گواهی نامه نیز صادر می گردد.

گفتنی است نام نویسی پنجمین دوره طرح ملی رحله با حضور ۴۳ مرکز از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد که به دلیل مشکلات مالی و عدم احراز حد نصاب داوطلبان ادامه فعالیت ۱۲ مرکز متوقف شد و هم اکنون ۳۱ مرکز طرح ملی رحله در سراسر کشور پذیرای قرآن آموزان ۱۴ تا ۲۲ ساله جهت حفظ تابستانه قرآن کریم می باشد که با احتساب مراکز شبانه روزی حفظ یکساله که دوره آزمایشی آن‌ها دقیقا منطبق بر طرح رحله است، تعداد مراکز برگزار کننده مجموعاً به ۴۰ مرکز خواهد رسید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات