مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در اقدامی جالب به کسانی که جوانان را به حفظ قرآن تشویق کنند سفر مشهد مقدس هدیه می‌‌دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از فارس؛ نام‌نویسی دوره‌های جدید مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و طرح ملی رحله ویژه حفظ چهار جزء قرآن در ایام فراغت تابستان آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند بامراجعه به سایت مؤسسه جهت ثبت‌نام اقدام کنند.

این مؤسسه امسال در اقدامی ابتکاری برای تبلیغ مطلوب مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن و جذب قرآن‌آموز مشوق‌هایی درنظر گرفته است.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با فارس از طرح تشویقی به منظور دعوت جوانان به حفظ قرآن همزمان با دهه دعوت به قرآن کریم خبر داد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «… وَ مَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعًا …» وهـرکـس نفسی را زنـده کـنـد گویا همه مردم را زنده کرده است(مائده ۳۲)، در روایات متعددى وارد شده است که ظاهر آیه اگر چه مفهوم مرگ و حیات مادى است اما از آن مهم‌تر مرگ و حیات معنوى یعنى گمراه ساختن یک نفر یا نجات او از گمراهى است.

این حافظ قرآن کریم مشکلات جدید بشر امروز با وجود تکنولوژی‌های به وجود آمده را ناشی از کمبود آرامش روانی دانست و گفت: این تغییرات در زندگی بشر، آسیب‌پذیری و مخاطراتی را نیز به دنبال داشته است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به آیه شریفه « وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَسارا» (و از قرآن نازل می‌کنیم آنچه که شفا و رحمت برای مومنان است ولی ظالمان را جز خسارت نمی‌افزاید) گفت: شفای واقعی در آموزه‌های قرآن کریم است که با تمسک به آیات الهی محقق می‌شود و دور شدن جامعه اسلامی از قرآن اتفاقی نگران‌کننده است. کما اینکه مهجوریت قرآن اتفاقی است که پیامبر(ص) برای آن از امت خود شکایت خواهد کرد. درحالی که قرآن مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین کتاب در میان مسلمانان است که در میان خود مسلمانان مهجور مانده است.

شاهسونی با اشاره به برگزاری طرح‌های مختلف قرآنی توسط مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: مؤسسه قرآنی، فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) که مؤسسه‌ای مردمی و خودجوش است، در سال‌های اخیر طرح‌های ملی و شبانه‌روزی قرآن کریم را اجرا کرده و باوجود مشکلات مالی در اقدامی جالب در تقویم آموزشی فرهنگی مؤسسه یک دهه را به نام دهه دعوت به قرآن کریم نام‌گذاری کرده است. همچنین این مؤسسه تلاش می‌کند مبحث دعوت به قرآن که از اهم معروفات است و متأسفانه تاکنون اقدام جدی برای اجرای آن نشده است را به یک گفتمان تبدیل کند.

وی تلاش برای ایجاد دغدغه و احساس تکلیف در میان آحاد مردم برای مهجوریت‌زدایی از ساحت مقدس قرآن کریم را از اهداف اصلی نام‌گذاری دهه دعوت برشمرد و گفت: امیدوارم موضوع دعوت‌گران قرآنی به گفتمانی غالب در جامعه تبدیل شود.

هدیه ویژه بیت الاحزان به دعوت‌گران قرآنی

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان در ادامه از طرح تشویقی مؤسسه برای دعوت جوانان و نوجوانان به قرآن خبر داد و گفت: افرادی که ۳ نفر (برادر یا خواهر ۱۴ تا ۲۲ ساله) را به مراکز حفظ شبانه‌روزی یکساله کل قرآن کریم این مؤسسه معرفی کنند و به شرطی که ۳ نفر در مصاحبه اولیه پذیرش شوند هدیه اسکان و غذای رایگان ۳ روز در مشهد مقدس را در نیمه دوم سال جاری دریافت می‌کنند.

وی افزود: برای اجرایی شدن این مهم کافی است داوطلبان حفظ قرآن حین نام‌نویسی در سایت مؤسسه به نشانی beytolahzan.ir نام و نام خانوادگی معرف را همراه با شماره تماس ثبت کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور همچنین به طرح تشویقی جهت داوطلبان حفظ قرآن سال آینده و حافظان فعلی مراکز شبانه‌روزی نیز اشاره کرد و گفت: حافظانی که جوانانی را با شرایط پیش گفته به مراکز حفظ یکساله قرآن معرفی کنند به ازاء هر سه نفر، یک ماه از تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.

یادآور می‌شود نام‌نویسی مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله بیت‌الاحزان از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت beytolahzan.ir نسبت به نام‌نویسی در این طرح اقدام کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات