مدیر حوزه علمیه قرآن‌محور امام صادق(ع) از آغازثبت نام مرحله دوم نام‌نویسی این حوزه از تا 22فروردین ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر حوزه علمیه قرآن‌محور امام صادق(ع) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بیت الاحزان گفت: این مدرسه علمیه قرآنی که با همکاری حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) استهبان درحال فعالیت است از معدود حوزه های علمیه قرآنی کشور می‌باشد که طلاب در ۲ سال اول همزمان با آموزش دروس حوزوی موفق به حفظ کل قرآن کریم می‌شوند و در سال های بعد سایر مباحث قرآنی را نیز فرا می‌گیرند.

شاهسونی افزود: هم‌اکنون سال سوم این حوزه با حضور ۵۷ طلبه در حال برگزاری است این طلاب از ۱۲ استان و ۲۹ شهرستان کشور هستند که در ۲ مرکز در شهرستان استهبان و روستای محمد آباد این شهرستان مشغول به تحصیل‌اند.

این استاد حوزه در تشریح وضعیت تحصیلی طلاب این مرکز، افزود: ۲۱ طلبه سال جدید در حال حاضر علاوه بر تحصیل دروس سال اول حوزه موفق به حفظ ۴ جزء قرآن‌کریم شده‌اند، ۲۶ طلبه سال دوم نیز در حالی که دروس پایه ۱ حوزه را می‌گذرانند موفق به حفظ ۱۸ جزء قرآن‌کریم شده‌اند و ۱۰ طلبه سال سوم هم‌اکنون پس از نائل آمدن به حفظ کل قرآن‌کریم، مشغول به تحصیل دروس متداول پایه دوم حوزه‌های علمیه همراه با تفسیر قرآن‌کریم هستند.
این حافظ قرآن‌کریم استفاده از اساتید حافظ قرآن‌کریم و اساتید اخلاق به صورت منظم و همچنین اجرای برنامه آموزشی منظم به صورت شبانه‌روزی را از ویژگی‌های منحصر به فرد این حوزه خواند و افزود: برگزاری برنامه‌های اردویی، تفریحی، زیارتی و ورزشی، تدریس یک دوره تفسیر کامل قرآن‌کریم در سطح اول حوزه، آشنایی با یکی از زبان‌های خارجی، انس دائمی طلاب با آیات و مفاهیم قرآن‌کریم و برپایی تمامی نماز جماعات در مسجد از دیگر وجوه متمایز این حوزه علمیه است.

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی توجه طلاب به فراگیری قرآن‌کریم را یکی از دغدغه های رهبرانقلاب عنوان کرد و گفت: مؤسسه قرآنی بیت الاحزان با توجه به سابقه درخشانی که در امر تربیت حافظان قرآن کریم دارد می‌کوشد در این زمینه نیز فرامین رهبری را اجرا نماید.
وی در تشریح برنامه برنامه حوزه علمیه قرآنی گفت: پذیرش طلاب هم‌زمان با ثبت‌نام حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد و افرادی که شرایط لازم (روانخوانی صحیح قرآن‌کریم – استعداد قابل قبول- تعهد بر رعایت قوانین مدرسه و… ) را داشته باشند، وارد مرحله گزینش می‌شوند و در صورت متعهد بودن به قوانین مدرسه، در دوره اصلی شرکت می‌کنند.
مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) خاطر نشان کرد: طلاب منتخب دراین مدرسه علمیه در سال اول هر روز علاوه بر تحصیل دروس متداول حوزه، نیم صفحه از قرآن‌کریم را حفظ می‌کنند؛ یعنی سال اول طلبگی کل دروس پایه اول را همراه با حفظ پنج جزء از قرآن‌کریم می‌گذرانند. طلاب در سال دوم نیز با اخذ مرخصی یکساله تحصیلی به حفظ بیست جزء دیگر قرآن می‌پردازند و در تابستان نیز اجزاء باقیمانده ارحفظ می کنند. از سال سوم به بعد به ادامه دروس حوزه و تفسیر تخصصی قرآن‌کریم و تعلیم یکی از زبان‌های مرسوم دنیا مشغول می‌شوند. در واقع طلاب حوزه علمیه قرآن‌محور پس از ۶ سال از آغاز تحصلیشان، علاوه بر حفظ قرآن، در حوزه تفسیر قرآن و زبان خارجی مسلط می‌شوند و به‌عنوان سفیر قرآنی کشورمان معرفی می‌شوند.

علاقمندان می توانند جهت نام نویسی و آگاهی از جزئیات این مدرسه علمیه به این لینک مراجعه کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات