حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) از پایان مهلت مرحله اول نام نویسی این حوزه تا 27 اسفند ماه خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) از پایان مهلت مرحله اول نام نویسی این حوزه تا ۲۷ اسفند ماه خبر داد.

وی با بیان این که هم اکنون سال سوم این حوزه با حضور ۵۷ طلبه در حال برگزاری است افزود: این طلاب از ۱۲ استان و ۲۹ شهرستان کشور می باشند که در ۲ مرکز در شهرستان استهبان و روستای محمد آباد این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

این استاد حوزه در تشریح وضعیت تحصیلی طلاب این مرکز افزود: ۲۱ طلبه سال جدید در حال حاضر علاوه بر تحصیل دروس سال اول حوزه موفق به حفظ ۴ جزء قرآن کریم شده اند، ۲۶ طلبه سال دوم نیز در حالی که دروس پایه ۱ حوزه را می گذرانند موفق به حفظ ۱۸ جزء قرآن کریم شده اند و ۱۰ طلبه سال سوم هم اکنون پس از نائل آمدن به حفظ کل قرآن کریم، مشغول به تحصیل دروس متداول پایه دوم حوزه های علمیه همراه با تفسیر قرآن کریم می باشند.

این حافظ قرآن کریم استفاده از اساتید حافظ قرآن کریم و اساتید اخلاق به صورت منظم و همچنین اجرای برنامه آموزشی منظم به صورت شبانه روزی را از ویژگی های منحصر به فرد این حوزه خواند و افزود: برگزاری برنامه های اردویی، تفریحی، زیارتی و ورزشی، تدریس یک دوره تفسیر کامل قرآن کریم در سطح اول حوزه، آشنایی با یکی از زبان های خارجی، انس دائمی طلاب با آیات و مفاهیم قرآن کریم و برپایی تمامی نماز جماعات در مسجد از دیگر وجوه متمایز این حوزه علمیه می باشد.

شاهسونی با اشاره به این که در سالهای قبل بسیاری از ورودی های این مدرسه به صورت غیر رسمی و از طریق طرح ملی رحله بوده است و مشکلات بسیاری از این بابت در روند ثبت نام به وجود آمده است خاطر نشان کرد: از تمامی متقاضیان شرکت در این حوزه تقاضا می کنیم در زمان مشخص شده جهت ثبت نام حوزه های علمیه که در مرحله اول تا ۲۷ اسفند ماه سال جاری و در مرحله دوم از ۱۷ تا ۲۲ فروردین ماه سال آینده است نسبت به نام نویسی در سایت حوزه علمیه و همزمان در سایت بیت الاحزان اقدام نمایند.

مدیر حوزه علمیه قرآن محور امام صادق (ع) با اشاره به تلاش این حوزه در تربیت نیروی قرآنی جهادی، از مسئولین شعب بیت الاحزان و سایر اقشار قرآنی درخواست کرد با تبلیغ و اطلاع رسانی  فعالیت های این حوزه در بین نوجوانان و جوانان علاقمند سهمی در این امر خیر داشته باشند.

علاقه مندان به حضور در این حوزه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و نام نویسی به این لینک مراجعه نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات