آزمون کتبی ترم دوم تحصیلی سال 1397 بیت الاحزان، صبح امروز 16 اسفند، به صورت همزمان در شعب بیت الاحزان در سراسر کشور برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان، از برگزاری آزمون کتبی ترم دوم تحصیلی سال ۱۳۹۷ بیت الاحزان، صبح امروز ۱۶ اسفند، به صورت همزمان در شعب بیت الاحزان در سراسر کشور خبر داد.

وی افزود این آزمون در سطوح مختلف رشته های حفظ، مفاهیم، روخوانی و روانخوانی، تدبر و تجوید قرآن کریم با حضور ۳۶۰۷ نفر از قرآن آموزان که از طریق سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات مؤسسه نام نویسی کرده بودند برگزار گردیده است.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان این که در این آزمون قرآن آموزانی از ۸ استان شامل آذربایجان شرقی، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد، قم و کرمان و از ۳۱ شهرستان کشور شرکت کردند گفت: کم سن ترین شرکت کننده با ۵ سال سن از شعبه داراب و مسن ترین شرکت کننده با ۷۷ سال سن از شهرستان میمند بوده اند و بازه سنی ۷ تا ۱۴ سال با ۱۲۱۷ شرکت کننده، پر استقبال ترین بازه سنی در این آزمون بوده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان این که شهرستانهای فسا، شیراز و کازرون به ترتیب پر استقبال ترین شهرها از نظر شرکت در این آزمون بوده اند افزود: شلوغ ترین رشته این آزمون، رشته روخوانی و روانخوانی قرآن کریم با ۱۵۱۷ قرآن آموز بوده است و پس از آن رشته حفظ با ۱۴۲۱ شرکت کننده قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: البته از لحاظ فراوانی استقبال در بین شعب بیت الاحزان ، شعب قلعه گنج، منوجان و رودبار جنوب هر سه در استان کرمان با بیشترین شرکت کننده در آزمون مواجه بوده اند که این استقبال چشمگیر استان کرمان را پس از استان فارس در رتبه دوم از لحاظ تعداد شرکت کننده قرار داده است.

شاهسونی در پایان یادآور شد: پس از ثبت نمرات قرآن آموزان کتبی و شفاهی در سامانه «محفوظ» توسط بازرسان آموزشی مؤسسه، مدیران شعب می توانند کارنامه و گواهینامه الکترونیکی قرآن آموزان خود را از این سامانه دریافت نمایند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات