حجت الاسلام شاهسونی گفت: مرحله نهایی مسابقات قرآن بیت الاحزان با ۲۲۸ شرکت کننده در ۲ اسفند در شیراز برگزار می شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از شبستان، «حجت الاسلام علیرضا شاهسونی» امروز (یکشنبه ۲۹ بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مؤسسه بیت الاحزان ۲ اسفند ماه در دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار می شود.

مسئول موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) افزود: در این دوره از مسابقات ۲۲۸ شرکت کننده از ۶۵ شعبه و مرکز شبانه روزی بیت الاحزان و در رشته های حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و همچنین ترجمه و مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه هفدهمین دوره مسابقات سراسری بیت الاحزان ۱۷۲ شرکت کننده خواهر و ۵۶ شرکت کننده برادر خواهد داشت که از شعب و مراکز شبانه روزی مؤسسه از ۳۱ شهر و ۱۱ استان کشور در مسابقات حضور پیدا خواهند کرد، گفت: رشته های حفظ پنج جزء و ۱۰ جزء با ۳۷ شرکت کننده بیشترین استقبال را در بخش خواهران داشته و در بخش برادران نیز رشته حفظ یک جزء با ۱۸ شرکت کننده شلوغ ترین رشته بوده است.

شاهسونی خاطرنشان کرد: با توجه به تمرکز اکثر شعب و مراکز شبانه روزی بیت الاحزان در استان فارس، این استان بیشترین شرکت کننده را با اعزام ۱۷۲ نفر به مسابقات خواهد داشت و شهر استهبان که سه مرکز شبانه روزی، حوزه علمیه قرآن محور و ۱۴ شعبه مؤسسه را در خود جای داده است با ۳۴ نفر، بیشترین شرکت کننده را به مسابقات اعزام خواهد کرد.

مسئول موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه در میان شعب بیت الاحزان نیز شعبه سروستان با ۱۱ شرکت کننده، بیشترین نماینده را به این دوره از مسابقات اعزام کرده است، اظهار کرد: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات ساعت ۱۴ تا ۱۶ روز پنجشنبه در سالن اجتماعات دانشکده علوم قرآنی شیراز برگزار خواهد شد و سه نفر برتر هر رشته با اهدای جوایز و تقدیرنامه مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی یادآور شد: مرحله سطح شعبه مسابقات آذر ماه و مرحله شهرستان نیز دی ماه سال جاری در میان برگزیدگان شعب، برگزار شد که مرحله نهایی با حضور برگزیدگان مرحله شهرستان و مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات