مراسم سوگواری شام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور خیل عاشقان ولایت و امامت در سالن شهید الهی مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار گردید

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، مراسم سوگواری شام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) شب گذشته ۲۰ بهمن با حضور خیل عاشقان ولایت و امامت در سالن شهید الهی مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار گردید.

در این مراسم که اهالی دهستان قرآنی خیر و شهرستان قرآنی استهبان، قرآن آموزان ایرانی و عراقی مراکز شبانه روزی حفظ قرآن و حوزه علمیه قرآن محور و جمعی از کارکنان مؤسسه بیت الاحزان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان بر اهمیت برگزاری و حضور گسترده مردم در رویدادها و مناسبت های دینی و اسلامی تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، از اهالی دهستان خیر دعوت کرد در ۲۲ بهمن امسال، پرشورتر از سالهای قبل در راهپیمایی حاضر شوند و دشمنان را در توطئه های خود ناکام بگذارند.

حجت الاسلام دکتر عبداللهی، استاد حوزه و دانشگاه طی سخنانی با اشاره به اتفاقات رخ داده پس از رحلت نبی گرامی اسلام(ص)، نقش حضرت زهرا(س) را در دفاع از ولایت مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

وی قرآن و عترت را با توجه به حدیث پیامبر گرامی اسلام(ص) دو رکن جدایی ناپذیر دین خواند و انحراف خلفا از این وصیت پیامبر با شعار «حسبنا کتاب الله» را عامل اصلی گرفتاری های جامعه اسلامی عنوان کرد.

عبداللهی در ادامه به مبارزه حضرت زهرا(س) با این انحراف با توسل به آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: حضرت با اشاره به آیه ۳۵ سوره یونس «أَفَمَنْ یَهْدِی إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ یُتَّبَعَ أَمَّنْ لَا یَهِدِّی إِلَّا أَنْ یُهْدَىٰ» صلاحیت خلفا را برای زمامداری مسلمین زیر سؤال برد و آنها را رسوا کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: آیات قرآنی که حضرت در موضع گیری خود در برابر خلیفه و دستیارانش به آن استدلال نموده اهمیت و جایگاه اهل بیت(ع) را در جامعه و لزوم آنان را در کنار قرآن به خوبی تحلیل و دیدگاه خود را ابراز نموده است.

در ادامه مسعود صنوبر ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به بیان مصیبت های وارده بر حضرت صدیقه طاهره(س) پرداخت و حاضرین در سوگ مادر اشک ماتم ریختند.

نوحه خوانی و سینه زنی و اطعام از سفره با برکت حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های این محفل باشکوه بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات