محفل انس با قرآن، ۱۶ بهمن‌ماه در بیت‌الاحزان آباده طشک استان فارس برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از ایکنا؛ همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به همت مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه آباده طشک، محفل انس با قرآن کریم با حضور قرآن‌دوستان و برخی از مسئولان این شهرستان، شب گذشته، ۱۶ بهمن‌ماه در مسجد ولی‌عصر(عج) این شهر برگزار شد.
در این محفل حسام قانعی، قاری برتر کشوری و رتبه اول رشته اذان مسابقات کشوری سازمان اوقاف به تلاوت آیاتی از قرآن و سپس حجت‌الاسلام عشقی، معاون بازرسی مرکز مدیریت بیت‌الاحزان به سخنرانی پرداخت.
وی با برشمردن برخی از اسامی قرآن، اظهار کرد: اسامی «مجید»، «کریم»، «حکیم»، «مبین» که در قرآن ذکر شده، اسامی حقیقی است زیرا خداوند این نام‌ها را بر قرآن نهاده در حالی که اسامی که بر روی انسان‌ها نهاده می‌شود، اغلب اعتباری است و توصیفی از شخصیت آن انسان نمی‌کند.
این حافظ قرآن صفات ذکر شده بر قرآن را صفاتی زنده خواند و تأکید کرد: بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که قرآن زنده است، می‌بیند، می‌شنود، حرف می‌زند و دستورالعمل‌های زندگی را برای بشر ارائه می‌دهد.
عشقی با اشاره به آیه «تَنْزِیلٌ مِنْ رَبِّ الْعالَمِینَ» گفت: این کتاب ارزشمند نه از آسمان‌ها بلکه از جانب خداوند بر بندگان نازل شده است. تنها پیامبری که معجزه خود را در اختیار بشر قرار داد حضرت محمد(ص) بود و آن معجزه نیز قرآن است.
معاون بازرسی مؤسسه بیت‌ا‌لاحزان در ادامه به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از خصوصیات انقلاب ما الهی بودن آن است و روزی که امام خمینی(ره) عزم خود را برای مبارزه با طاغوت جزم کرد، هیچ سیاست‌مداری پیش‌بینی نمی‌کرد که امام خمینی(ره) موفق به سرنگونی رژیمی شود که قدرت اول در منطقه است و ابرقدرت‌های دنیا حامی او هستند، اما چون نیت امام الهی بود توانست به چنین توفیق بزرگی دست یابد.

محفل قرآنی در آباده‌ طشک استان فارس برگزار شد
این استاد حوزه یکی از برکات انقلاب اسلامی را ترویج آموزه‌های قرآن برشمرد و افزود: باید قدر این نعمت را بدانیم و مؤسسه بیت‌الاحزان مصداقی از پیشرفت‌های قرآنی کشور است.
وی با اشاره به چرایی نامگذاری مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بیان کرد: این نام پیشینه تاریخی دارد و سند حقانیت و مظلومیت ولایت است و در طی این سال‌ها همواره شاهد عنایاتی بوده‌ایم که به واسطه این نام شامل حال مؤسسه شده است و همین بس که موسسه‌ای با دست خالی در کل کشور توفیقات بزرگی کسب کرده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات