مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از قانونی بودن صدور تمدید پروانه فعالیت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از ایکنا؛ پیرو انتشار مصاحبه اخیر حجت‌الاسلام امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، با این خبرگزاری با موضوع «یک هفته فرصت برای اصلاح رفتار بیت‌الاحزان بروجرد» و اشکالات بیان شده درباره تاریخ صدور تمدید پروانه مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و مغایرت آن با روند قبلی، مرتضی خدمتکار، مشاور اجرایی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به ارائه توضیحی در این باره پرداخت.
وی گفت: با توجه به شروع کار دبیرخانه صدور مجوز مؤسسات قرآنی در معاونت قرآن و عترت، این دبیرخانه طبق مصوبه آذرماه شورای توسعه فرهنگ قرآنی جایگزین هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی شده است و بر همین اساس، مجوز تأسیس مؤسسات با هماهنگی این دبیرخانه انجام شده است.
مشاور اجرایی معاونت قرآن وزارت ارشاد افزود: به منظور اینکه مؤسسات قرآنی با مشکلی برای بحث مالیات و حساب‌های بانکی خود مواجه نشوند باید بین تاریخ اتمام و تمدید بعدی فاصله نباشد و چون عملاً مدتی کار تمدید متوقف بوده است از این رو دبیرخانه مربوطه در معاونت از باب مساعدت به این مؤسسات، از تاریخ اتمام پروانه فعالیت قبلی، صدور تاریخ تمدید را ثبت کرده است.
وی بیان کرد: با در نظر گرفتن ملاحظات فوق در جریان صدور تمدید پروانه فعالیت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و سایر مؤسساتی که شرایط مشابه داشته‌اند، در بخش تاریخ صدور، یکم مهرماه ۹۷ یا پایان شهریورماه ۹۷ درج شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات