حدادی از آغاز فاز دوم ساخت ساختمان شعبه «بیت الاحزان» روستای «کوشکک» از توابع شهرستان نی ریز استان فارس خبر داد و گفت: باتوجه به ظرفیت های این مرکز، راه اندازی شعبه شبانه روزی حفظ قرآن در این روستا برنامه ریزی شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از شبستان، «حمیدرضا حدادی»، امروز (شنبه ۶ بهمن) در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت بیت الاحزان روستای «کوشکک» از دهه فجر سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی، گفت: قریب ۱۱ سال است که بیت الاحزان کوشکک در مکان های اجاره ای و امانتی فعال بوده و در طول این مدت کلاس های روخوانی، روانخوانی، حفظ، مفاهیم، تفسیر، تهذیب و اخلاق، مناسبت های مذهبی و همچنین کلاس های مکتب النور ویژه نونهالان قرآنی برگزار شده است.

مسئول موسسه قرآنی فرهنگی «بیت الاحزان حضرت زهرا (س)» شعبه «شهدای کوشکک» با بیان اینکه هم اکنون بیش از یکصد قرآن آموز در رشته های مختلف تحت آموزش هستند و در ۱۱ سال گذشته، ۵۰۰ قرآن آموز تحت پوشش بوده اند، اظهار کرد: موفق شده ایم با اعزام مربی از همین شعبه در روستاهای اطراف نیز چند دوره کلاسهای قرآنی را برگزار کنیم و خوشبختانه در این زمینه موفقیت های چشم گیری داشته ایم و حتی این اقدامات منجر به راه اندازی شعبه جدید شده است.

وی افزود: در بخش حفظ که رکن مهم آموزش «بیت الاحزان کوشکک» بوده تاکنون ۱۲ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۶۰ نفر حافظ در اجزاء مختلف تربیت شده است.

مسئول بیت الاحزان شهدای کوشکک متذکر شد: احداث ساختمان این شعبه از هشت سال پیش با همت و مشارکت مردم با زیر بنای ۵۰۰ متر مربع در قطعه زمین اهدایی به مساحت ۲ هزار متر مربع آغاز شده است که در این هشت سال علی رغم مشکلات مالی، عملیات زیربنایی و دیوارکشی انجام شده است و هم اکنون مشغول تکمیل سقف هستیم.

حدادی با بیان اینکه تلاش می کنیم تا دهه فجر امسال سقف ریزی تمام و سپس مراحل تکمیل ساختمان را تا دهه فجر سال ۹۸ به پایان برسانیم تا بتوانیم شاهد افتتاح این مرکز قرآنی باشیم، یادآور شد: با توجه به اینکه زیربنای این ساختمان ۵۰۰ متر مربع است، بنا داریم پس از اتمام ساخت، مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم شهدای کوشکک را راه اندازی کنیم تا با جذب و تربیت قرآنی جوانان از نقاط مختلف کشور در ترویج آموزه های قرآن کریم سهیم باشیم.

وی با بیان این که مؤسسه تنها با حمایت های مردمی اداره می شود خاطرنشان کرد: علاقمندان و خیر اندیشان می توانند کمک های نقدی یا غیر نقدی خود را از طریق شماره کارت بانک کشاورزی ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۰۶۳۸۰۴ بنام بیت الاحزان حضرت زهرا (س) واریز کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات