جمشید انصاری، مسئول بیت الاحزان های شهرستان نورآباد ممسنی در جلسه ماهانه مسئولان، مدیران و معلمان قرآن بیت الاحزان در شهرستان نورآباد ممسنی طی سخنانی خطاب به مسئولان و مدیران شعب گفت: آموزش قرآن از وظایف والدین است.

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، جمشید انصاری مسئول بیت الاحزان ممسنی در جمع مربیان و مسئولین شعب شهرستان های رستم و ممسنی گفت: یکی از وظایف مهم مدیران شعب، ایجاد انگیزه و علاقه به اجرای کار است؛ یعنی تقویت نیرویی درونی در کارکنان که باعث بروز و تداوم رفتارهای خاصی شود. انتظار داریم به مقوله «انگیزش» بر مبنای آموزه‌های اسلامی توجه بیشتری شود.

 وی با اشاره به آیات و روایات گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) تأکید بسیار زیادی نسبت به آموزش قرآن دارند و می فرمایند: « بدانید که هر کس قرآن را بیاموزد و به دیگران آموزش دهد و به آنچه در آن است عمل کند، من او را به سوى بهشت جلو مى رانم و راهنماى او به سوى بهشت هستم. » خوشا به حال مربیان بیت الاحزان که در این امر پیش قدم هستند و این مؤسسه قرآنی توانسته در سطح کشور حرکت های بزرگی در تربیت قران آموزان داشته باشد.

 این مقام مسئول با اشاره به وجود مهدکودک های قرآنی در سطح بیت الاحزان های ممسنی و رستم گفت: خوشبختانه طی سال های گذشته این مراکز آموزشی با بهره گیری از آموزه های قرآنی و روش های تحصیلی توانسته طرح متفاوتی نسبت به دیگر مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها ارائه کند. انتظار می رود همه ی دست اندرکان و دلسوزان جامعه نسبت به معرفی بیت الاحزان به عنوان یک مرکز بر اساس آموزش قرآنی اهتمام ویژه داشته باشند.
انصاری تصریح کرد: گاهی والدین نسبت به آشنایی فرزندانشان با قرآن بی تفاوتند ولی برای آموزش های دیگر اهتمام عجیبی دارند در حالی که قرآن راه رستگاری را آموزش می دهد. تنها معجزه ای که درحال حاضر از پیامبران در اختیار بشر قرار دارد قرآن کریم است، قرآن وسیله هدایت انسان از ظلمت به سوی نور است ولی به تنهایی کافی نیست و به تبیین کننده نیاز دارد. آموزش قرآن کودکان یکی از حقوقی است که برگردن والدین می باشد.

 در پایان این نشست نیز حکم جدید مدیران آموزشی و مسئولان شعب و مدیر روابط عمومی اهداء شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات