ویژگی اصلی این شعبه که بر خلاف اکثر شعب بیت الاحزان ویژه برادران می باشد این است که علیرغم این که مکان و امکانات خاصی ندارد تاکنون بیش از 50 نفر از جوانان منیوحی را شناسایی و تربیت و به مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم هدایت کرده که 35 نفر از آنان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، مراکز شبانه روزی حفظ یکساله مؤسسه بیت الاحزان یکی از ابتکارات پر ثمر این مؤسسه بوده است تا جایی که حافظان خروجی این مراکز خود در نقاط مختلف کشور منشأ اقدامات و فعالیت های با برکتی بوده اند.

سید احمد هاشمی یکی از نمونه های بارز این درخت پربار است. وی پس از حفظ کل قرآن کریم در مرکز شبانه روزی حضرت امام حسن مجتبی (ع) روستای لای خرمی، به دیار خود بخش منیوحی از توابع آبادان بازگشت و با همتی والا اقدام به راه اندازی شعبه ای از مؤسسه در این بخش نمود.

ویژگی اصلی این شعبه که بر خلاف اکثر شعب بیت الاحزان ویژه برادران می باشد این است که علیرغم این که مکان و امکانات خاصی ندارد تاکنون بیش از ۵۰ نفر از جوانان منیوحی را شناسایی و تربیت و به مراکز شبانه روزی حفظ یکساله کل قرآن کریم هدایت کرده که ۳۵ نفر از آنان موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند. در واقع نوجوانان و جوانان پسر با مراجعه به این شعبه مقدمات حفظ قرآن کریم مانند روخوانی و روانخوانی و تجوید را می آموزند و در صورت مستعد بودن به مراکز شبانه روزی یکساله معرفی می شوند.

سید احمد که دبیر آموزش و پرورش است، علاوه بر مسئولیت شعبه منیوحی، مدیریت آموزشی مرکز شبانه روزی حضرت امام محمد باقر (ع) آبادان را نیز بر عهده دارد و علیرغم مشغله کاری فراوان با روحیه ای جهادی به تربیت حافظان قرآن کریم مشغول است.

وی در سال جاری اقدامات خود را به فراتر از مرزها گسترش داد و علاوه بر ۳ نفر از جوانان منیوحی، ۴ قرآن آموز را نیز از طرح ملی رحله سامرا در کشور عراق (که خود مدیریت آموزشی این طرح را بر عهده داشت) به مرکز شبانه روزی حضرت امام باقر (ع) آبادان هدایت کرد.

شایان ذکر است این حافظ کل قرآن کریم با توجه به این که از لحاظ قرائت ترتیل قرآن کریم در سطح مطلوبی قرار دارد پیش از این با دعوت گروه های فرهنگی امارات در این کشور امیر نشین نیز اجرای برنامه داشته است.

یاد آور می شود دهستان منیوحی یکی از دهستانهای بخش اروندکنار است که در حاشیه شرقی اروندرود قراردارد. این دهستان در حدود ۲۰ آبادی دارد و از دهستانهای مهم شهرستان آبادان به شمار می رود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات