حافظان آمریکایی بیت الاحزان در مراسم «حسین دِی» نیویورک شرکت کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حافظان بیت الاحزان در مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان که در منهتن نیویورک برگزار شد شرکت کردند.

بر اساس این گزارش مراسم «حسین دِی» یا روز امام حسین(ع) چندین سال است که در یکی از خیابان های منهتن نیویورک با حضور جمعیت زیادی از شیعیان آمریکا در نزدیکترین یکشنبه به عاشورای حسینی برگزار می شود و خانواده آمریکایی شیخ که طبق رسم هر ساله در این مراسم شرکت کردند تصاویر حضور خود را به مؤسسه بیت الاحزان ارسال نمودند.

یاد آور می شود خانم حلیمه شیخ که اصالتاً افغانی است و حدود ۱۷ سال در اصفهان زندگی کرده است. از حدود ۱۸ سال قبل و پس از ازدواج به اتفاق همسرش که متولد و بزرگ شده آمریکا بود راهی ایالات متحده و شهروند این کشور شد. وی سال ۹۴ و پس از تحقیقات فراوان جهت حفظ قرآن به همراه فرزندانش حوریه فاطمه، سکینه فاطمه و کمیل که هر سه متولد نیویورک می باشند راهی ایران و ساکن روستای محمدآباد (قرآن آباد ایران) از توابع شهرستان قرآنی استهبان شدند و پس از یک سال تلاش شبانه روزی موفق به حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم شدند.

این بانوی فعال قرآنی هم اکنون در یکی از بیمارستانهای نیویورک پرستار می باشد و از ابتدای ماه جاری میلادی اقدام به برگزاری کلاسهای روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در مسجد شاه نجف نیویورک نموده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات

مستند روز یکم در مورد این خانواده را از شبکه افق دیدم، زیبا پود