نماینده ولی فقیه در استان فارس از تلاش برای برپایی جشنواره بین‌المللی قرآن حافظ خبر داد و گفت: باید از ظرفیت‌های قرآنی فارس جهت برپایی این جشنواره استفاده كرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از ایکنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جلسه‌اش با مسئولان بیت‌الاحزان گفت: یکی از پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد، بحث برپایی جشنواره قرآنی حافظ است.
وی افزود: در این جشنواره با توجه به جایگاه قرآنی، فرهنگی و ادبی حافظ برنامه‌های مختلفی را در بخش‌های متنوع اعم از قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری و غیره می‌توانیم دنبال کنیم.

از ظرفیت‌های قرآنی فارس حمایت می‌کنم
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه این جشنواره باید به‌صورت بین‌المللی برگزار شود، به ظرفیت‌های قرآنی استان فارس اشاره کرد و گفت: ما دانشگاه علوم قرآنی و همچنین فعالان قرآنی بسیار خوبی در استان داریم که من از آن‌ها حمایت می‌کنم که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: جشنواره بین‌المللی قرآنی حافظ را مصوب شورای فرهنگ عمومی استان خواهیم کرد تا همه نهادها مجبور به همکاری جهت اجرای این جشنواره شوند.

باید در طول سال کرسی‌های تلاوت فاخر در حافظیه اجرا شود
وی با تأکید بر اینکه باید از نظر فکری، تبلیغی و رسانه‌ای این جشنواره را پشتیبانی کنیم تا جنبه بین‌المللی پیدا کند، گفت: اگر این جشنواره بخواهد شکل بگیرد، دبیرخانه دائمی خواهد داشت و در این دبیرخانه در طول سال کرسی‌های تلاوت بسیار عالی در حافظیه برگزار خواهد شد تا قرآنیان و قرآن‌دوستان اشتیاق بیشتری به رفتن به حافظیه داشته باشند.

حافظیه را مکانی برای حضور قرآنیان قرار دهیم
آیت‌الله دژکام ادامه داد: باید حافظیه را مکانی برای حضور چهره‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خود قرار دهیم ضمن اینکه نگاه گردشگرانه هم به این مکان داشته باشیم که البته این دو منافاتی با هم ندارند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس گفت: اگر این جشنواره به خوبی اجرا شود، می‌توانیم بگوییم قسمتی از جشنواره روز جهانی حافظ هم برای ما هست.

وی بیان کرد: نخستین جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره را به زودی برگزار خواهیم کرد که در آن حتماً از خبرگزاری ایکنا دعوت خواهیم کرد تا در این نشست حضور داشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات