56 حافظ کل قرآن از 5 استان کشور دوره تربیت معلم قرآن کریم را می گذرانند./ روش تدریس حفظ، روشهای جذب، روخوانی و تجوید از مفاد این دوره است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، دوره تربیت معلم طرح جامع مؤسسه بیت الاحزان با حضور ۵۶ حافظ کل قرآن کریم این مؤسسه با مدیریت و میزبانی شعبه استهبان در حال برگزاری است.

این دوره که هر سال به صورت ۲ ماهه برگزار می گردید با درخواست شعب و حافظان در سال جاری در ۳ مرحله برگزار خواهد شد و مرحله اول آن که از ۱۷ شهریورماه آغاز شده است تا پایان روز ۲۷ شهریور ادامه خواهد داشت.

پس از ثبت نام متقاضیان در سامانه جامع مدیریت اطلاعات مؤسسه، مصاحبه تخصصی در تاریخ ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه برگزار شد و تعداد ۵۶ حافظ کل قرآن کریم از استانهای فارس، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمان و بوشهر جهت حضور در این دوره گزینش شدند.

محتویات این دوره شامل برگزاری کارگاه های آموزشی و کلاس روش های تدریس حفظ تحت عنوان کلاس «حفظ آسان»، شیوه های جذب و تدریس روخوانی و آموزش عملی تجوید در دو نوبت صبح و عصر می باشد.

علاوه بر این مرور روزانه محفوظات، کلاسهای اخلاق، حضور در برنامه های عزاداری و مراسم دعا از برنامه های جانبی این دوره می باشد.

تدریس این کلاسها را خانم ها دانشور و اردالی و آقایان شاهسونی و علم خواه(از قم) بر عهده دارند و قرآن آموزان پس از اتمام مرحله اول دوره، مجوز تدریس و برگزاری کلاس های حفظ و روخوانی قرآن کریم را به دست می آورند و مدرک تجوید قرآن را نیز دریافت خواهند کرد.

یاد آور می شود دوره تربیت معلم طرح جامع برای دومین سال پیاپی است که با مدیریت شعبه استهبان برگزار می شود و مرحله دوم آن نیز در نیمه دوم مهر ماه برگزار خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات