حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان از کلید خوردن طرح ملی حفظ قرآن ویژه خواهران در تابستان 97 خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان از کلید خوردن طرح ملی حفظ قرآن ویژه خواهران در تابستان ۹۷ خبر داد.

وی با اشاره به این که این طرح با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود خاطر نشان کرد: در این طرح بانوان داوطلب حفظ قرآن قرآن کریم که شرایط ورود به دوره از جمله تسلط بر روخوانی قرآن کریم را دارا هستند از پنجم اردیبهشت ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه بیت الاحزان به نشانی Beytolahzan.ir نسبت به ثبت نام در طرح اقدام می کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور شرایط آموزشی طرح را بسیار مشابه با طرح ملی رحله عنوان کرد و اظهار داشت: در طرح ملی کریمه، قرآن آموزان جزء ۳۰ و سوره های مبارکه نور، احزاب، کهف و مریم را در تابستان ۹۷ به صورت شبانه روزی حفظ می کنند و برنامه آموزشی آن بسیار مشابه طرح ملی رحله خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس با بیان این که در سال جاری طرح ملی کریمه در سه شهر اصفهان، شهرستان صحنه استان کرمانشاه و تبریز برگزار می شود تصریح کرد: با توجه به شبانه روزی بودن طرح و تأمین خوابگاه، داوطلبان از شهرها و استان های همجوار نیز می توانند در این طرح نام نویسی کنند.

شاهسونی با اشاره به توقف یکساله برنامه های حفظ شبانه روزی بیت الاحزان دربخش خواهران، هدف از راه اندازی این طرح را پاسخ به مطالبات بسیار زیاد بانوان در بخش حفظ قرآن عنوان و اظهار امیدواری کرد با حمایت نهادهای قرآنی کشور در سالهای آینده بتوانیم مراکز شبانه روزی حفظ قرآن ویژه خواهران را گسترش دهیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات