مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) گفت: گاهی کمک‌ها و مساعدت‌هایی از سوی معاونت قرآن وزارت ارشاد یا سازمان اوقاف به مؤسسات می‌شود اما انتظار ما و کارهایی که انجام می‌شود بسیار بیشتر از بودجه دریافتی است.

 

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتخابش به عنوان چهره‌ قرآنی استان فارس گفت: سازمان دارالقرآن هرساله برنامه‌ای برای تقدیر از فعالان قرآنی کشور دارد که از هر استان، یک نفر انتخاب و تجلیل می‌شود. در همین راستا به دلیل فعالیت‌هایی که در مؤسسه قرآنی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) دارم و شاخص‌هایی که دوستان مدنظر داشتند به عنوان چهره برتر قرآنی استان فارس انتخاب شدم.

مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) ادامه داد: تا جایی که می‌دانم از جمله شاخصه‌های مدنظر این است که فرد، فعالیت‌های گسترده‌تری در حوزه‌های مختلف داشته باشد، و در این راستا فعالیت استانی و کشوری مدنظر است،‌ فرد یا مؤسسه مدنظر باید فعالیت‌های خاص و ویژه‌ای داشته باشند که هم در بحث توسعه فعالیت‌های قرآنی و هم در بخش فعالیت‌های تخصصی قرآنی نسبت به سایر مراکز فعال‌تر باشد.

وی درخصوص بودجه‌هایی که به مؤسسه بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) تعلق گرفته است،‌ عنوان کرد: به هر حال گاهی کمک‌ها و مساعدت‌هایی از سوی معاونت قرآن وزارت ارشاد یا سازمان اوقاف به مؤسسه می‌شود اما انتظار ما و کارهایی که انجام می‌شود بسیار بیشتر از بودجه دریافتی است و حداقل‌هایی به ما تعلق می‌گیرد.

شاهسونی بیان داشت: درخصوص بودجه آنچه تاکنون برای ما پرداخت شده است مربوط به سال گذشته است و برای امسال نیز قول‌هایی داده شده، تفاهم‌نامه‌ام هم امضا شده اما در حال حاضر چیزی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به تقسیم بودجه قرآنی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: خود من عضو شورای توسعه هستم و طبق روال سال‌های گذشته، مؤسسات مردمی قرآنی، اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی درصد کمی از این بودجه را می‌توانستند دریافت کنند اما امسال بحمدلله در شورای توسعه برنامه به گونه‌ای چیده شد که به صورت تساوی یا حداقل ۶۰ درصد مؤسسات مردمی و ۴۰ درصد بودجه قرآنی به ارگان‌های دولتی تخصیص یابد. البته تاکنون از بودجه سال ۱۳۹۶ ریالی پرداخت نشده و به همین ترتیب مبلغی هم به مؤسسات نرسیده است.

مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) گفت: امیدواریم در اجرا هم این مصوبات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و کمیته تخصیص بودجه اجرایی شود و سهم مؤسسات قرآنی از بودجه شورای توسعه افزایش یابد.

به گزارش فارس،‌ مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الأحزان حضرت زهرا(س) در سال ۱۳۷۵ به همت جمعی از روحانیون دهستان خیر از توابع استهبان فارس فعالیت‌های خود را آغاز کرد و امروز این مؤسسه بیش از ۱۵۰ شعبه و ۱۰ مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن کریم در کشور دارد. مسئولان این مؤسسه مردم نهاد بر این باورند گرچه فعالیت‌های بیت‌الاحزان از بدو تأسیس تاکنون با رشد و بالندگی قابل قبولی همراه بوده است اما هنوز در ابتدای راه است و تا دست یافتن به هدف نهایی که فعالیت در کل جهان اسلام است راه درازی در پیش دارد.

مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) که از همان ابتدا هدف خود را فعالیت در نقاط محروم و روستایی تعریف کرده بود فعالیت‌های قرآنی خود در جنوب شرق ایران را از سال ۱۳۸۶ در استان سیستان و بلوچستان از شهرستان دلگان آغاز کرد. فعالیت‌های واحد دلگان این مؤسسه با رشد چشمگیری همراه بوده تا جایی که شعبه دلگان با راه اندازی ۱۱ شعبه دیگر در روستاهای اطراف این شهرستان موفق به جذب ۷۰۰ قرآن‌آموز در سال و تربیت ۲۰ حافظ کل قرآن کریم شده است.

همچنین از مهمترین و منحصر به فردترین اقدامات این مؤسسه، راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یک ساله کل قرآن کریم است.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات