معاون آموزشی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان از موفقیت ۱۰ حافظ دانشسرای باقرالعلوم(ع) وابسته به مؤسسه در مرحله آزمون کتبی ترجمه و مفاهیم و کنکور خبر داد و گفت: پس از موفقیت این حافظان در مرحله سوم آزمون صحت حفظ سازمان دارالقرآن الکریم، موفق به دریافت مدرک کارشناسی می‌شوند.

 

صالح محبی، معاون آموزشی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: ۱۰ نفر از حافظان قرآن که به صورت یکساله(سال تحصیلی ۹۸-۹۹) در مدرسه و دوره آمادگی کنکور کارشناسی و ارشد رشته علوم قرآن و حدیث پذیرش شده بودند، با موفقیت آزمون کتبی ترجمه و مفاهیم سازمان دارالقرآن الکریم را پشت سر گذاشته و در کنکور نیز حائز رتبه شدند.

وی افزود: پس از موفقیت این حافظان در مرحله سوم آزمون صحت حفظ سازمان دارالقرآن الکریم که هفته سوم آبان‌ماه برگزار می‌شود، موفق به دریافت مدرک کارشناسی می‌شوند.

مسئول دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقر العلوم(ع) استهبان ادامه داد: دوره جدید این دانشسرا با پذیرش ۱۷ نفر از بانوان حافظ قرآن مؤسسه به صورت حضوری، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از روز گذشته، پنجم مهرماه، آغاز شد. این دوره‌ها به صورت شبانه‌روزی است که علاوه بر تدریس سرفصل‌های کنکور کارشناسی و بعضاً نیز کارشناسی ارشد، دوره‌های تجوید، مفاهیم و تفسیر و تثبیت و مرور محفوظات نیز با حضور اساتید دانشگاه و حوزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قرآن‌آموزان دوره جدید دانشسرا از حافظان مرکز شبانه روزی حفظ و تخصصی حضرت زینب(س) استهبان هستند، تصریح کرد: اینها از استان‌های یزد، کرمان، بندرعباس و … پذیرش شده‌اند.

محبی درباره پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته شده برای حافظان، اظهار کرد: این دوره به صورت شبانه‌روزی است و پیش از پذیرش از شرکت‌کنندگان تست کرونا اخذ شد و پس از اطمینان از صحت و سلامتی آنها، در دوره راه پیدا کردند. همچنین طی دوره دانشجویان مرخصی نخواهند گرفت و خانواده آنها در محیط باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توانند به دیدار آنها بیایند و در صورت دریافت مرخصی نیز پس از بازگشت به دانشسرا، حافظان طی مدت زمان خاص قرنطینه شده و سپس به سایر قرآن‌آموزان ملحق می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات