آیین افتتاحیه یکصد و شصت و یکمین شعبه مؤسسه بیت الاحزان به نام «شعبه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» شب گذشته 14 تیر ماه در دهستان خُبریز ارسنجان برگزار شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، آیین افتتاحیه یکصد و شصت و یکمین شعبه مؤسسه بیت الاحزان به نام «شعبه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» شب گذشته ۱۵ تیر ماه در دهستان خبریز ارسنجان برگزار شد.

این مراسم معنوی همراه با محفل انس با قرآن کریم با تلاوت قاری و حافظ برجسته بیت الاحزان سعید حسن شاهی آغاز شد.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام عیسی محمودی، مسئول شعبه شهید سلیمانی دهستان خُبریز از ثبت نام بیش از یکصد نفر از علاقمندان به کلام وحی جهت شرکت در کلاس های قرآن بیت الاحزان خبر داد و ضمن تشکر از خیرین و مردم بابت همکاری در ساخت ساختمان بیت الاحزان گفت: کلاس‌های شعبه در مکان موقت و زینبیه دهستان برگزار خواهد شد و امیدواریم با حمایت‌های خیراندیشان و عموم مردم هر چه سریعتر شاهد اتمام ساخت و ساز و افتتاحیه ساختمان باشیم.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مسئول مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) دیگر سخنران این محفل بود.

وی با معرفی زوج حافظ کل قرآن کریم آقای عیسی مددی و همسر ایشان که به عنوان سفیر قرآنی از شیراز عازم دهستان خُبریز شده اند به مردم وعده تربیت حافظان قرآن کریم و گسترش فرهنگ قرآنی در آینده نزدیک داد.

این حافظ کل قرآن کریم با قرائت آیه ۳۰ سوره مبارکه فرقان گفت: متاسفانه فضای کنونی جامعه ترویج آموزه های قرآن را مستحب می دانند و انجام نشدن آن را ضرر و خسران نمی دانند.

شاهسونی با تاکید بر مفاهیم آیه ۳۰ سوره فرقان و استناد به روایات با طرح این سوال که آیا در روز قیامت پیامبر  اکرم (ص) از یک امر مستحب شکایت می کند؟ گفت: قطعاً پیامبر در روز قیامت از یک امر مستحب به محضر مبارک پروردگار لایزال شکایت نخواهد کرد و  تک تک امت پیامبر (ص) باید در خصوص سؤال ماذا فعلت بالقرآن؟ «نسبت به قرآن چه کردید؟» پاسخگو باشند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با انتقاد از تفکر حاکم بر جامعه در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم گفت: متأسفانه علی‌رغم فرامین رهبرمعظم انقلاب در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، فعالیت چشمگیری را در این زمینه نه از سوی مسئولان و نه مردم شاهد نیستیم و پرداختن به قرآن برای جامعه ما به صورت یک امر غیر ضروری و زائد جلوه می‌کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: ان شاء الله با توجه ویژه مسئولان به مقوله قرآن کریم، شاهد روی آوردن عموم مردم به این واجب فراموش شده باشیم و در قیامت نزد حضرت رسول(ص) سربلند شویم.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات