به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در آستانه شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم یادبود سردار پر افتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با نماز و مغرب و عشاء در حسینیه صاحب الزمان (عج) محمدآباد برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور قرآن آموزان مراکز شبانه روزی اباعبدالله الحسین (ع) و امام حسن مجتبی (ع)، کارکنان و عموم مردم روستای قرآن آباد و دهستان خیر برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، استاد اخلاق حوزه و مراکز شبانه روزی بیت الاحزان، و حاج کاظم محمدی، مداح و از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان فارس به ایراد سخنرانی و ذکر مصیبت زهرای اطهر(سلام الله علیها) پرداختند.

در ابتدای این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین سعیدی از اساتید اخلاق حوزه های علمیه کشور به ایراد سخنرانی پرداخت وی با اشاره به اینکه یکی از مباحث مهم و اساسی در زندگی انسان جسم و روح انسان است که این دو تاثیر متقابل بر یکدیگر دارند خاستگاه و دیدگاه‌ آدمی برگرفته از جسم و روح انسان است هر چقدر روح انسان تکامل یافته تر باشد اخلاق و رفتار انسان جنبه الهی بیشتری به خود می‌گیرد.

این استاد اخلاق ضمن بیان روایتی افزود: که رزق پاک مصرف کنید و بدانید با مصرف رزق و روزی طیب و طاهر فرزندان شما صالح و درستکار خواهند شد با اشاره به این آیه قرآن کریم یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُلُوا مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ اى کسانى که ایمان آورده‌اید، از نعمتهاى پاکیزه‌اى که روزى شما کرده‌ایم بخورید، گفت: حضرت فاطمه (سلام الله علیها) نمونه بارز و چهره والای انسانیت بود و شاکله وجودی آن حضرت برگرفته از رزق پاک که همان شجره مبارکه طوبی می‌باشد که خداوند متعال با اراده خود این درخت مبارک را پرورش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حاضرین در مراسم را به کسب رزق و روزی حلال تشویق و انسان کامل شدن را نتیجه رزق و روزی پاک دانست همچنین با اشاره به کلام گهربار عارف بالحق حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی رسیدن به مراتب عالیه انسانی را در گرو کسب مال حلال، نماز اول وقت، تحجد و شب زنده داری دانست.

 حجت الاسلام و المسلمین سعیدی نماز اول وقت، تحجد و شب زنده داری، و کسب روزی حلال را از خصوصیات بارز حاج قاسم سلیمانی دانست که مجموعه این فضائل وی را به بالاترین درجه انسانیت که همان شهادت باشد رساند و روش زندگی آن شهید والا مقام را برگرفته از سیره حضرت صدیقه اطهر (س) و ائمه معصومین علیهم السلام دانست.

در ادامه مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در ابتدای مراسم مداحی و روضه خوانی ضمن عرض تسلیت به امت اسلامی به ذکر فضائل اخلاقی و انسانی شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پرداخت و عنوان کرد: این شهید والا مقام پاداش ۴۰ سال ایستادگی در برابر جبهه کفر را با شهادت در راه خدا کسب کرد. مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) هم چنین به ذکر فضائل اخلاقی و انسانی شهید سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پرداخت و عنوان کرد: این شهید والا مقام پاداش ۴۰ سال ایستادگی در برابر جبهه کفر را با شهادت در راه خدا کسب کرد.

در پایان این مراسم عزادران فاطمی میهمان خوان با برکت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شدند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات