ما معلمان و حافظان قرآنی باید اول خودمان عامل باشیم تا بتوانیم به دیگران و قرآن آموزان متذکر شویم/ حافظان کل قرآن کریم باید با قرآن کریم انس مستمر داشته باشند، که این علاقه سرآغاز تدبر در آیات قرآن کریم باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مسئول مؤسسه بیت الاحزان در نشست اساتید و معلمان قرآن کریم این مؤسسه که در تاریخ ۲۱ آذر ماه در مرکز مدیریت موسسه بیت الاحزان برگزار گردید پیرامون حفظ تلفنی قرآن کریم سخنرانی کرد.

وی در جمع معلمان و اساتید موسسه بیت الاحزان با طرح این سوال که چرا بسیاری از افرادی که به سمت قرآن می آیند و حافظ قرآن می‌شوند ارتباط و انس آنها با قرآن کریم دائمی نمیشود و آن طوری که شایسته و بایسته است اخلاق و رفتار قرآنی پیدا نمی‌کنند گفت: طی نشست‌هایی که با اساتید و بزرگان برگزار کردیم و با جمع بندی که از مباحثات به عمل آمد به این نتیجه رسیدیم که متأسفانه در بحث «معرفت قرآنی» ضعف بسیار داریم و شناخت و معرفتمان نسبت به خود قرآن ضعیف می‌باشد.

این فعال قرآنی حافظان و اساتید موسسه را به تفکر و تدبر در آیات قرآن کریم توصیه نمود و گفت: تلاش کنید در تمام فعالیت‌های قرآنی که انجام می‌دهید معرفت قرآنی را مد نظرتان قرار دهید و نسبت به معرفت و شناخت قرآن کریم کوشاتر از قبل باشید.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به سخنان حضرت آیت الله مجتهدی (ره) که فرمودند اگر بخواهیم قرآن را به شکل یک انسان در بیاوریم می‌شود امام زمان (عج) و اگر بخواهیم امام زمان (عج) را به شکل یک کتاب در بیاوریم می‌شود قرآن گفت: هر کس که مدعی عشق و علاقه به امام عصر ارواحنا له الفداء باشد باید به همان نسبت عشق و علاقه به قرآن کریم داشته باشد و اگر این‌چنین نباشد دروغگو محسوب می‌شود.

این حافظ قرآن کریم، عدم شناخت جایگاه قرآن، نداشتن انس لازم با این کتاب الهی و تطبیق ندادن اولولیت های زندگی بر اساس آیات قرآن کریم را ریشه بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی دانست و خطاب به معلمان و اساتید قرآن افزود: در مسیر قرآن نباید خسته شویم، باید انس و الفتمان با کتاب الهی بیشتر شود و اخلاص و روحیه جهادی را سر لوحه فعالیت های قرآنی خود قرار دهیم.

مدیر مسئول موسسه بیت الاحزان در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع شناخت قرآن از طریق خود قرآن کریم پرداخت و گفت: به عنوان مثال از آیه ۳۱ سوره مبارکه رعد می‌توانیم این گونه برداشت کنیم که هر کس با قرآن باشد می‌تواند در همین دنیا هم کارهای خارق العاده انجام دهد و اگر از قرآن اعراض کند، طبق آیه ۱۲۴ سوره طه «وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَهً ضَنکًا وَنَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ أَعْمَىٰ» زندگى تنگ و سختى‌ خواهد داشت، و روز رستاخیز نابینا محشور خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات