دومین نشست مشورتی اساتید، کارشناسان و مدیران بیت الاحزان نی‌ریز با حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری از عالمان دینی این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، دومین نشست مشورتی اساتید، کارشناسان و مدیران بیت الاحزان نی‌ریز با حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری از عالمان دینی این شهرستان در محل دفتر وی در نی ریز برگزار شد.

در نشست اول که چندی پیش برگزار گردید پیرامون راهکارهای عملی کردن قرآن در جامعه بحث و بررسی شد و مصوب گردید که با تشکیل کارگروه‌هایی، روش‌های فراگیرکردن قرآن کریم در بین قاطبه مردم و ورود قرآن به خانه‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مسئول مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و جلسات کارشناسی پیرامون این موضوع گفت: خوشبختانه کارگروه‌های تخصصی راه اندازی شده است و طی جلساتی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که یکی از کارهای اثرگذار، اجرای طرح ملی آیات زندگی خواهد بود. وی با بیان این که حجت الاسلام علی اصغر همتی به عنوان دبیر ستاد این کارگروه می‌باشد افزود: حجت الاسلام همتی این طرح را به صورت آزمایشی در شهرستان کازرون اجرا کرده و تاکنون قریب به ۳ هزار نفر در این شهرستان و روستاهای اطراف آن تحت آموزش قرآنی قرار گرفته اند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهدی همتی استاد تفسیر مراکز شبانه روزی و حوزه علمیه قرآن محور طی سخنانی گفت: تا زمانی که ما ارزش و اهمیت قرآن را درک نکنیم و تا زمانی که این معرفت حاصل نشود که قرآن از جانب خدا هست نمی‌توانیم بانی و مروج قرآن باشیم.

وی افزود: هنگام قرائت قرآن باید برداشت ما این باشد که تک تک آیات قرآن برای خود ما نازل شده و لذا این معارف را در زندگی خود تعمیم دهیم، در این صورت معرفت حاصل شده موجب محبت می شود و محبت نیز به اطاعت منجر خواهد شد.

حجت الاسلام علی اصغر همتی دبیر طرح ملی آیات زندگی در بخش دیگری از این نشست گزارشی پیرامون طرح ملی آیات زندگی ارائه داد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین فال اسیری سخنرانی کرد. وی با تأکید بر عدم شتابزدگی در ترویج فعالیت‌های قرآنی و انجام کارها به صورت مطلوب گفت: این پرچم قرآن هر جا که علم شد باید اثرگذاری داشته باشد و تحولی در جامعه حاصل شود و روند به گونه‌ای باشد که به مرور این مباحث قرآنی و قرآن به درون خانواده‌ها کشیده شود.

این استاد حوزه با اشاره به آیه « و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین» گفت: تمامی برنامه ها و کارهای دینی و فرهنگی ما باید بنیان آن قرآن باشد چرا که بر اساس این آیه تمامی مباحث در قرآن ذکر شده است و خود من زمانی که قرآن را می‌خوانم اعتقادم این است که باید از قرآن مدد بگیرم. وی البته بر لزوم توأمان بودن قرآن و اهل بیت در فعالیت‌ها تأکید کرد و افزود: قرآن بدون توجه به ائمه و امام زمان (عج) نمی‌تواند اثرگذار باشد و مباحث اهل بیتی نیز بدون قرآن بی فایده خواهد بود و نهایتاً تلاوت و انس با قرآن باید ما را به عبودیت برساند.

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی مدیر مراکز شبانه روزی حفظ یکساله بیت الاحزان نیز با ارائه گزارشی از حوزه علمیه قرآن محور امام صادق علیه السلام استهبان، اقدامات اخیر انجام شده در راستای گسترش فرهنگ قرآنی در حوزه علمیه توسط مؤسسه بیت الاحزان را قابل توجه توصیف و خاطر نشان کرد: در طرح نظام جدید حوزه، دروس جدید که شامل قرائت و تفسیر قرآن نیز می‌باشد به دروس حوزوی اضافه شده و طلاب در کنار مباحث حوزوی به علوم قرآنی نیز می‌پردازند که بسیار می‌تواند اثر گذار باشد.

در این نشست بحث راه اندازی حوزه علمیه قرآن محور در شهرستان نی ریز مورد توافق طرفین قرار گرفت و بنا شد در جلسات آتی راجع به این موضوع بحث و بررسی های بیشتری به عمل آید.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات