تأکید بر حضور گسترده در آزمون سراسری فرهنگ و ارشاد اسلامی/ اجرای طرح ملی آیات زندگی در استان فارس کلید خورد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، دهمین نشست مسئولان استانی و شهرستانی بیت الاحزان روز پنج شنبه ۲۳ آبان ماه در مرکز مدیریت بیت الاحزان برگزار شد.

در این نشست که با حضور ۲۳ مسئول این مؤسسه از اقصی نقاط کشور برگزار گردید صالح محبی، معاون آموزش بیت الاحزان با تشریح برنامه‌های معاونت آموزش گفت: از جمله برنامه‌های پیش روی این معاونت مسابقات سراسری بیت الاحزان در سه مرحله شعبه، شهرستان و نهایی می‌باشد که مرحله شعبه امروز در حال برگزاری است. وی همچنین از آغاز ثبت نام آزمون سراسری قرآن عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۲۵ آبان ماه خبر داد و گفت: تمامی شعب مؤسسه می‌بایست به طور جدی و حداکثری در این آزمون شرکت کنند چرا که بخش عمده مساعدت‌های مالی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وابسته به شرکت قرآن آموزان شعب در این آزمون است.

این حافظ کل قرآن کریم به تشریح طرح تشویقی حافظان قرآن کریم پرداخت و گفت: بر اساس این طرح جدید که توسط مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ارائه شده است، حافظان قرآن کریم در صورت افزوده شدن ۵ جزء به محفوظاتشان در آزمون کتبی ارشاد و همچنین قبولی در آزمون اوقاف بدون قرعه کشی مبلغ ۵میلیون ریال هدیه نقدی دریافت می‌کنند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی، مسئول مؤسسه ضمن خیر مقدم و تبریک میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع)، مهمترین علت موفقیت حضرت محمد (ص) را اخلاق نیکوی آن پیامبر عظیم الشان دانست.
این حافظ کل قرآن کریم با ارزشمند دانستن و اثرگذار بودن تلاش‌های نیروی انسانی در پیشرفت هر مجموعه‌ای، از مسئولان خواست قدردانی و نگاه مثبت به تلاش‌های خادمان و حافظان را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی همتی دبیر اجرایی طرح ملی آیات زندگی نیز با ذکر نکاتی پیرامون چگونگی حکومتداری پیامبر (ص)، به بیان اهداف و ویژگی های طرح آیات زندگی پرداخت و گفت: هم اکنون با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت برگزاری آزمایشی طرح در استان فارس در حال همکاری هستیم و نام نویسی کانون‌های متقاضی برگزاری طرح آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح در کازرون گفت: رایزنی‌هایی نیز با آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و همچنین مدیریت حوزه‌های علمیه فارس نیز داشته‌ایم تا طرح را در سطح استان فارس گسترش دهیم.

این حافظ کل قرآن کریم در ادامه به تشریح عملی مفاد آموزشی و روش‌های اجرای طرح پرداخت و افزود: در این طرح که قابلیت اجرا در تمامی ارگان‌ها، نهادها و حتی جمعیت‌های مردمی را دارد، عموم مردم می‌توانند شرکت نمایند و تنها یک آیه را در هفته همراه با فراگیری معنی، تفسیر و نکات پیرامونی حفظ نمایند.

دبیر اجرایی طرح ملی آیات زندگی بر انتخاب دقیق آیات بر اساس موضوعات مورد استفاده در زندگی جامعه تأکید کرد و گفت: جهت هر سطح این طرح که شامل چهل موضوع از قرآن کریم می‌باشد، کتابچه راهنمای استاد شامل مجموعه‌ای کامل از تفسیرها و نکات پیرامونی هر موضوع به شکلی شیوا و عامه پسند تهیه شده است و شرکت کنندگان طرح علاوه بر حفظ آیه و معنی آن، با مجموعه معارف و نکات مختلف پیرامون هر موضوع نیز آشنا خواهند شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تأثیر این طرح در فراگیر شدن انس عمومی مردم با قرآن کریم، خطاب به مسئولین شهرستانی و استانی بیت الاحزان گفت: با توجه به ظرفیت خوبی که این طرح دارد شایسته است تمامی مدیران نسبت به اطلاع رسانی و مشارکت حداکثری در برگزاری آن مشارکت نمایند.

توجیه اشل حقوقی جدید مؤسسه توسط نصیر شاهسونی معاون اداری مالی بیت الاحزان و پرسش و پاسخ مدیران حاضر در جلسه از دیگر برنامه های این نشست یک روزه بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات