جمعی از مدیران و مسئولان بیت الاحزان با حجت الاسلام ارزانی، دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دیدار کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، جمعی از مدیران و مسئولان بیت الاحزان در محل دبیرخانه ستاد عالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور با حجت الاسلام ارزانی، دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دیدار کردند.

در این دیدار که حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س)، سعید سعادتی معاون فرهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور و جمعی از مدیران و مسئولان مؤسسه بیت الاحزان نیز حضور داشتند، حجت الاسلام دکتر حبیب الله ارزانی، دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این که از قبل به بیت الاحزان ارادت داشتم، از تلاش‌های خالصانه مجموعه مؤسسه بیت الاحزان به خصوص حجت الاسلام شاهسونی تقدیر و تشکر کرد.

وی حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جشنواره ملی جبرئیل امین این مؤسسه را نشان دهنده جایگاه این مجموعه در کشور دانست و گفت: معلوم است که زحمات و تلاش‌های شما در کشور دیده شده است و حتی امکان پیاده سازی این کار در خارج از کشور هم وجود دارد.

حجت الاسلام ارزانی قرآن را کتابی عنوان کرد که هیچ کتاب مقدسی جایگاه آن را ندارد، چرا که هیچگاه تحریف نشده است، این در حالی است که پیروان سایر کتاب‌های آسمانی کارهای خوبی برای کتاب خود انجام داده اند ولی ما چندان توفیقی نداشته ایم.

دبیر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان این که در فرهنگ باید قرآن مقدم باشد از پیشنهاد حجت الاسلام شاهسونی در خصوص طرح آیات زندگی استقبال کرد و گفت: می توانیم پیوند خوبی بین طرح با خانه های نور کانون های مساجد برقرار کنیم.

وی در پیشنهادی جهت همکاری با بیت الاحزان گفت: یکی از کارهایی که می شود انجام داد، اعطای امتیاز به ازای حضور و حفظ قرآن توسط قرآن آموزان کانونهای مساجد در طرح های بیت الاحزان می باشد و بر اساس آن امتیاز کمک های مالی را به کانون ها تخصیص خواهیم داد.

 حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیتهای بیت الاحزان در سطح کشور عنوان کرد: در سالهای اخیر موفق به تربیت بیش از ۲۰۰۰ حافظ کل قرآن شده ایم.

این حافظ قرآن کریم یکی از برنامه های منحصر به فرد مؤسسه در بین برادران را راه اندازی ۱۲ مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم در ۸ استان کشور بوده است عنوان کرد و افزود: در این مراکز شبانه روزی حافظان نخبه و اثرگذار قرآنی تربیت می شود به گونه‌ای که بسیاری از جوانان در این حوزه موفق به راه اندازی فعالیتهای موفق قرآنی در سایر نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی شده اند. عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اجرای ۳ طرح رحله در کشور عراق بدون حضور مستقیم بیت الاحزان در سال جاری را شاهد مثالی در این زمینه عنوان کرد و گفت: این برنامه ها توسط حافظان عراقی بیت الاحزان که در ایران و مدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن کریم این مؤسسه تربیت شده اند راه اندازی شده است.

وی افزود: تربیت قرآنی و ترویج روحیه جهادی در این مراکز یکی از اولویت ها است و تلاش می کنیم این روحیه را در بین جوانان کشور گسترش دهیم. شاهسونی در همین زمینه به حجت الاسلام ارزانی پیشنهاد کرد جوانان برتر کانونهای فرهنگی هنری مساجد در این مراکز بورسیه شوند تا از این طریق روحیه جهادی این مراکز در بین کانون های مساجد نیز نهادینه شود.

همکاری در بخش طرح ملی رحله از دیگر پیشنهادهای مسئول بیت الاحزان بود. مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: این طرح چون ویژه تعطیلات تابستان است فرصت مغتنمی برای جوانان ۱۴ تا ۲۲ ساله فراهم می آورد تا ضمن فراگیری قرآن کریم، از برنامه های متنوع این طرح نیز بهره مند شوند. وی دیگر ویژگی این طرح را حافظ کل بودن همه اساتید دانست و گفت: با توجه به این که اساتید طرح عموما از طلاب می باشند، بستر مناسبی برای نیل جوانان و نوجوانان به سوی حوزه های علمیه کشور می باشد.

عضو اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور افزود: در صورت بورسیه جوانان در این مراکز، امکان راه اندازی کلاس‌های قرآن کریم در سطح مساجد کشور فراهم می آید.
حجت الاسلام شاهسونی در ادامه به طرح نوپای مؤسسه بیت الاحزان اشاره کرد و گفت: طرح ملی آیات زندگی برای عمومی کردن حفظ قرآن کریم برای همه اقشار جامعه طراحی شده است. وی در توضیح طرح افزود: این طرح را می توان مانند طرح تلاوت نور در مساجد کشور کاربردی کرد به گونه ای که نمازگزاران هر هفته یک آیه قرآن کریم حفظ نمایند به گونه ای که در طول یک سال موفق به حفظ ۵۰ آیه کاربردی قرآن کریم شده باشند. همچنین به منظور تسهیل در امر حفظ اپلیکیشن آیات زندگی نیز طراحی شده و کاربران می توانند در منزل هم به حفظ قرآن بپردازند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات