به مناسبت فرار رسیدن سالروز میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها از 52 حافظ 18 جزء قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)،  همزمان با سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم تجلیل از ۵۲ حافظ ۱۸ جزء قرآن کریم بیت الاحزان در شهر شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در این مراسم با اشاره به آیه ۳۳ سوره مبارکه احزاب «وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ…» یکی از مهمترین وظایف زنان که در جامعه امروز ما مغفول مانده را بحث تربیت فرزندان خواند و افزود: امروز علیرغم آیه صریح قرآن که زنان را به ماندن در خانه و تربیت فرزندان سفارش می کند متأسفانه شاهد حضور گسترده زنان جامعه در کارهای بیرونی هستیم که اغلب مناسب مردان می باشد.

وی خطاب به حافظان قرآن خواهر افزود: یکی از مهمترین کارها، علاوه بر آموزش قرآن، تربیت قرآنی فرزندان است که این تربیت قرآنی با مرور و تدبر شما در قرآن حاصل می شود؛ شما به عنوان مادران قرآنی وظیفه دارید همزمان با کارهای منزل، بحث مرور آیات قرآن را جدی بگیرید و تدبر باعث می شود که حکمت های قرآن را بشناسید و راهنمای شما در تربیت فرزندان شایسته باشد.

این حافظ کل قرآن کریم تنها راه نجات انسان ها را بر اساس آیه ۲۳ سوره مبارکه شوری، محبت و مودت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(س) عنوان کرد و افزود: اهمیت این امر به حدی است که خداوند مزد رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را تنها در محبت اهل بیت خلاصه کرده است.

حجت الاسلام جودکی مسئول بیت الاحزان های شیراز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این همایش به مناسبت روز مادر و میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار و از ۵۲ حافظ ۱۸ جزء قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

وی دلیل انتخاب عدد ۱۸ جزء را تقارن این عدد با سن حضرت زهرا(س) خواند و افزود: در واقع این تقدیر به منظور ابراز ارادت بیشتر حافظان به ساحت ملکوتی حضرت ام ابیها(س) و ایجاد انگیزه بین حافظان انجام شد.

مسئول بیت الاحزان شیراز تأکید کرد: در کنار مسائل آموزشی باید به مساله ایجاد انگیزه در بین قرآن آموزان نیز توجه شود و به همین دلیل سعی شد به مناسبت این روز فرخنده مراسم تقدیر و تجلیلی برگزار گردد. مطمئنا داشتن انگیزه شرط اول موفقیت در هر کاری است. انگیزه، حالات درونی فرد است که موجب شروع و تداوم رفتار انسان تا رسیدن به هدف می شود.

این فعال قرآنی برگزاری اینگونه برنامه ها را یکی از روش های ایجاد انگیزه دانست و گفت: مطئمنا اهداف و آرمان های درونی ، تقرب الهی ، دوستی و محبت با قرآن و اهل بیت از انگیزه های بالاتری است که هر حافظ قرآن دارد اما ما نیز به عنوان مسئول و دست اندر کار موظف به حمایت و تجلیل از این چهره های قرآنی هستیم.

وی ادامه داد: در شهر شیراز ۱۳ شعبه ی فعال بیت الاحزان وجود دارد که از سال ۸۶ فعالیت می کنند و خوشبختانه سالانه در هر شعبه توان جذب بیش از ۱۰۰ قرآن آموز را داریم و مطمئنا با حمایت مسئولین و خیرین می توان این ظرفیت را افزایش داد.

جودکی با بیان این که شهر شیراز به عنوان سومین شهر مذهبی کشور و قرار گرفتن در یک موقعیت جغرافیای مناسب و دارای جمعیت بسیار زیاد می تواند به عنوان یک شهر نمونه در پرورش حافظان قرآن باشد گفت: انتظار می رود مسئولین به این نکته توجه کنند و با حمایت موسسات قرآنی و با برنامه ریزی مناسب این مساله را رقم بزنند.

این مدیر قرآنی یکی از مهمترین راهکارهای مقابله ناهنجاری های اجتماعی را همین آموزش و تربیت قرآنی دانست و گفت: آموزش قرآنی و تربیت بر اساس آموزه های قرآن راهگشای بسیاری از مشکلات می باشد و انتظار می رود به سمت جامعه قرآنی در شهر شیراز حرکت شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات