دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام باحضور در جمع قرآن‌آموزان مؤسسه بیت‌الاحزان در قم گفت: هر کجا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر آنها را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌ کردیم اما هر جا چشم امید به آمریکا داشتیم، عقب ماندیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر روز پنجشنبه ۱۱ بهمن‌ماه با حضور در امامزاده شاه‌جمال(ع) قم از مرکز شبانه‌روزی حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم امام سجاد(ع) وابسته به مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

وی در این دیدار ضمن بازدید از حجره‌ها و کلاس‌های مرکز با حضور در میان قرآن‌آموزان از محفوظات آنها سؤال پرسید و در ادامه به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به سخنرانی پرداخت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ مردم ایران، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند، گفت: ملت ما ۴۰ سال پای انقلاب ایستادند و رمز این چهار دهه پیروزی و مقاومت نیز به دلیل ویژگی‌های مدافعان آن بود.  همچنین تکیه به خداوند و قرآن، اعتقاد و ایمان به ولایت و مرجعیت و جانفشانی در راه آرمان‌ها، دلیل اصلی ماندگاری نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز در گستره وسیعی از منطقه، امنیت خودمان و کشورهای دیگر را تأمین کرده‌ایم، گفت: این امر قدرت بزرگی برای ایران به ارمغان آورده است، البته در برخی حوزه‌ها از جمله اقتصاد عقب مانده‌ایم.

رضایی ادامه داد: دلیل اصلی موفقیت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها مشخص است؛ هر جا آمریکایی‌ها را بیرون کرده‌ایم و فکر غربی و هواداری از آمریکا را کنار گذاشته‌ایم، پیشرفت‌های غیر قابل تصور به دست آورده‌ایم اما هر جا چشم امید به آمریکا داشته‌ایم، عقب مانده‌ایم.

وی با اشاره به تحریم‌های گسترده نظامی ایران توسط بیگانگان، عنوان کرد: با این حال در زمینه موشکی و دیگر صنایع دفاعی پیشرفت‌های عظیمی داشته‌ایم ولی در عین حال، در حوزه خودروسازی که میزان تحریم‌ها به هیچ وجه در حد و اندازه تحریم‌های نظامی نبوده، از بسیاری از کشورها عقب هستیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در نیروهای مسلح و در همه حوزه‌های دفاعی، تفکر آمریکایی و گدایی فناوری از غرب را کنار گذاشته‌ایم و روی پای خودمان ایستاده‌ایم ولی در حوزه اقتصاد و صنعت از زمان بنی‌صدر تاکنون افرادی هستند که امروز و فردا می‌کنند و به توان داخلی اعتماد ندارند و به این ترتیب از منابع عظیم موجود و نیروی انسانی جوان و بومی برای حل مشکلات و عقب‌ماندگی‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معطل گذاشتن و بلاتکلیفی در کنار ساختن آثار تخریبی بیشتری از تحریم‌های آمریکا دارد، گفت: در چهل سالگی انقلاب باید رمز پیشرفت‌های معجزه‌آسای ایران را به درستی بشناسیم و دلایل عقب‌ماندگی‌ها را هم احصا کنیم تا بتوانیم در همه عرصه‌ها به موفقیت دست یابیم.

رضایی افزود: در بخش‌های مختلف پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و می‌توان گفت در همه امورات حرکتی رو به جلو مشاهده می‌شود ولی در زمینه صنعت و اقتصاد، پیشرفت معجزه‌آسایی نداشته‌ایم و دلیل این امر، بلاتکلیف گذاشتن نیروها و منابع داخلی است.

یاد آور می شود در ابتدای این بازدید، حجت الاسلام لیمویی مدیر مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی امام سجاد(ع) گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه داد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات