نشست یک‌روزه مسئولان و مدیران مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی موسسه بیت الاحزان پنجشنبه گذشته در شیراز برگزار شد./ شاهسونی: باید همگی نسبت به قرآن کریم رشد داشته باشیم / کار شما در حقیقت تبلیغ رسالات الله است

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، نشست یک‌روزه مسئولان و مدیران مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی موسسه بیت الاحزان پنجشنبه گذشته در شیراز برگزار شد.

در این نشست پیرامون مباحث آموزشی مراکز، راهکارهای جذب قرآن آموز در سال آینده و تقویت اتوماسیون اداری آموزشی گفت‌وگو شد. ارائه گزارش از چگونگی فعالیتهای مراکز توسط مسئولان و مدیران از دیگر مباحث این نشست بود.

حجت الاسلام شاهسونی مدیر مؤسسه بیت الاحزان در این نشست گفت: همه انبیاء آمده اند فضا را برای مبعوث شدن پیامبر(ص) و نزول قرآن کریم مهیا کنند و همه انبیاء با معجزه آمده اند، اما هیچ کدام از معجزات ماندگار نشدند و تنها معجزه جاوید، قرآن کریم است که تنها یادگار آسمان در زمین است.

وی با تأکید بر این که همه باید برای این معجزه ماندگار جانفشانی کنیم افزود: ما باید همگی نسبت به آموزه های قرآن کریم رشد داشته باشیم و همانطور که محفوظات ما بالا می رود، معرفت ما نیز افزایش یابد.

این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به آیه «کُنتُمْ تُعَلِّمُونَ ٱلْکِتَـٰبَ وَبِمَا کُنتُمْ تَدْرُسُونَ » (۷۹/آل عمران) تقدم واژه «تعلمون» بر واژه «تدرسون» را نشانه لزوم رشد مستمر معلومات در بین اساتید و معلمان مراکز شبانه روزی دانست و تصریح کرد: مسئولان، مدیران و اساتید قرآن مراکز همگی باید رشد کنند و متوقف نشوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور مصداق اتمّ عبارت «رسالات» را در آیه «ٱلَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَـٰلَـٰتِ ٱللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُۥ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا ٱللَّهَ» (۳۹/ احزاب) آیات قرآن کریم بیان کرد و خطاب به مسئولان و اساتید مراکز شبانه روزی افزود: کار شما در حقیقت تبلیغ رسالات الله است و در این راه بسیار خطیر و مبارک نباید از هیچ کس جز خدا ترس داشته باشید.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس خاطر نشان کرد: باید تربیت قرآنی سرلوحه کارمان باشد و به این که فقط حافظ قرآن تربیت کنیم بسنده نکنیم. خروجی مراکز شبانه روزی باید در حقیقت «الذین یبلغون رسالات الله» باشد و به هدف اصلی که تربیت قرآنی جوانان است برسیم.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان در ادامه با اشاره به آیه «لَّا یَسْتَوِى ٱلْقَـٰعِدُونَ مِنَ ٱلْمُؤْمِنِینَ غَیْرُ أُو۟لِى ٱلضَّرَرِ وَٱلْمُجَـٰهِدُونَ فِى سَبِیلِ ٱللَّهِ بِأَمْوَ‌ٰلِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ ۚ فَضَّلَ ٱللَّهُ ٱلْمُجَـٰهِدِینَ بِأَمْوَ‌ٰلِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ عَلَى ٱلْقَـٰعِدِینَ دَرَجَهً ۚ وَکُلًّا وَعَدَ ٱللَّهُ ٱلْحُسْنَىٰ ۚ وَفَضَّلَ ٱللَّهُ ٱلْمُجَـٰهِدِینَ عَلَى ٱلْقَـٰعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» (۹۵ / نساء) بر لزوم تربیت نیروی جهادی و کار جهادی در مراکز شبانه روزی تأکید و پیشنهاد کرد این آیه را شعار این مراکز قرار دهیم.

وی در توضیح این آیه افزود: به صراحت در این آیه بیان شده است که مؤمنانی که در راه دین و قرآن با مال و جانشان تلاش کنند بر مؤمنان قاعد برتری دارند. ما که در این راه قدم برمی داریم باید از مال و آبرو خرج کنیم، دغدغه ما باید ترویج قرآن کریم باشد و به این کتاب شریف خدمت کنیم.

شاهسونی افزود: حرکت عظیمی که باید قرآن آموزان و اساتید و مسئولان بیت الاحزان در عالم شکل دهند تنها با ترویج روحیه جهادی امکان پذیر است و فقط به حرف زدن نیست.

این حافظ قرآن کریم خطاب به اساتید و مسئولان مراکز شبانه روزی توصیه کرد: وظیفه حافظان را نسبت به قرآن متذکر شوید و سعی کنیم تجلی این امر را در عمل هم از ما ببینند. ما باید حافظ مجاهد تربیت کنیم نه حافظ قاعد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر مسئول باید نسبت به حفاظ سالهای پیش دغدغه داشته باشد و ارتباط خود را با ایشان حفظ کند.

یاد آور می شود هم اکنون ۱۲ مرکز شبانه روزی حفظ تخصصی بیت الاحزان در ۸ استان (فارس، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران، قم، همدان، لرستان و خوزستان) میزبان ۲۶۱ داوطلب حفظ قرآن می باشند. همچنین در حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) نیز ۵۶ طلبه به صورت شبانه روزی در ۳ پایه مشغول به حفظ قرآن و تحصیل علوم حوزوی می باشند که در مجموع ۳۱۷ نوجوان و جوان ۱۴ تا ۲۲ ساله از اقصی نقاط کشور و ۴ کشور خارجی به صورت شبانه روزی در مدارس حفظ و علمیه بیت الاحزان تحت آموزش قرار دارند. گفتنی است هم اکنون بیت الاحزان به صورت شبانه روزی میزبان ۳۱۷ نوجوان و جوان ۱۴ تا ۲۲ ساله از اقصی نقاط کشور و ۴ کشور خارجی می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات