لی اصغر طالبی مشاور قرآنی معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در دومین روز سفر به شهرستان استهبان، از حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) در روستای محمدآباد (قرآن آباد ایران) بازدید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، علی اصغر طالبی مشاور قرآنی معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور  در دومین روز سفر به شهرستان استهبان، صبح امروز ۲۵ مهر ماه از حوزه علمیه قرآن محور امام صادق(ع) در روستای محمدآباد (قرآن آباد ایران) بازدید کرد.
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی در این بازدید در معرفی این مدرسه علمیه قرآن محور اظهار کرد: این حوزه، برنامه ای منحصر فرد در تلفیق آموزش قرآن کریم و دروس حوزوی به طلاب در کشور می باشد.
وی در توضیح روند این مرکز خاطر نشان کرد: در سال اول، طلاب این مدرسه علاوه بر آموزش دروس حوزوی، ۶ جزء از قرآن کریم را حفظ می کنند و در سال دوم نیز علاوه بر تحصیل چند درس حوزه، محفوظات خود را به کل قرآن کریم ارتقاء می دهند.

مدیر مؤسسه بیت الاحزان افزود: این حوزه علمیه قرآن محور علی رغم آنکه در روستا قرار گرفته است موفق به جذب ۵۹ طلبه از اقصی نقاط کشور در سه پایه شده است و هم اکنون ۲۶ طلبه پایه اول، ۲۴ طلبه پایه دوم و ۹ طلبه در پایه سوم مشغول تلمذ دروس حوزوی و علوم قرآنی می باشند.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور خاطر نشان کرد: اساتید همگی از روحانیون حافظ کل می باشند و تلاش می کنیم طلاب پس از تسلط بر مباحث و آموزه های قرآنی در سالهای هفتم به بعد یکی از زبانهای زنده دنیا را فراگیرند.

این فعال قرآنی استقبال از این شیوه آموزشی در حوزه علمیه قرآن محور را مطلوب توصیف کرد و افزود: ائمه جمعه شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان و شهرستان خرامه در استان فارس متقاضی راه اندازی این شیوه آموزش حوزوی در شهرهای مذکور شده اند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مدغم قرآنی فارس با یادآوری این نکته که فعالیتهای این مدرسه علمیه قرآن محور تحت اشراف حوزه علمیه امام صادق(ع) استهبان و امام جمعه این شهرستان می باشد افزود: طلاب این حوزه از نقاط مختلف کشور همچون استانهای سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، آذربایجان شرقی، خوزستان و خراسان رضوی گرد هم آمده اند.

طالبی مشاور قرآنی معاونت فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور طی سخنانی با ابراز خرسندی از فعالیت های این مرکز اظهار داشت: باید این شیوه آموزشی حوزه در سراسر کشور بعنوان الگو معرفی شود. وی این نکته که فعالیت های این حوزه از روستا آغاز شده است را مورد توجه قرار داد و خواستار الگوگیری از این روش در روستاهای دیگر کشور شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات