دانشسرای علوم قرآن و حدیث باقر العلوم (علیهم السلام)

چهاردهمین دوره آمادگی کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث ویژه حافظان کل قرآن کریم

وابسته به مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)

مقدمه :
مجلس شورای اسلامی درسال ۱۳۷۵ طرحی را تصویب نمود که بر اساس آن به منظور تجلیل ازمقام حافظان کل قرآن کریم مدرک کارشناسی علوم قرآن وحدیث (لیسانس) به این بزرگواران اعطا می گردد.این طرح در تاریخ ۱۵/۱۱/۷۶ از سوی هیئت وزیران نیز تصویب شد که بر اساس آن به هر کس که حافظ کل قرآن کریم باشد، چه مدرک دیپلم را اخذ نموده باشد یا خیر،به شرط مجاز شدن درآزمون کارشناسی ارشد علوم قرآن وحدیث ونیز آزمون شفاهی حفظ قرآن کریم از سوی وزارت علوم،تحقیقات وفناوری ،مدرک کارشناسی علوم قرآن وحدیث اعطا می شود.
لذا موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) برآن است تا با الهام از تجربیات گذشته در این راستا ،گامی مهم برداشته و با تهیه زیرساخت های لازم موجبات آمادگی حداکثری حافظان قرآن را جهت قبولی در کنکور کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و آزمون شفاهی حفظ و ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم نماید . کما اینکه در سال گذشته شاهد قبولی صد در صدی دانشجویان دانشسرای علوم قرآن وحدیث باقرالعلوم (ع) بوده ایم.
لازم به ذکر است که موسسه ی قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س)، دوره ی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد رشته ی علوم قرآن وحدیث را به مدت ۱۴ سال است که برگزار می نماید.
از نقاط قوت این طرح حضور ناظر آموزشی در مجموعه و رصد نمودن برنامه های آموزشی توسط ایشان است که نتیجه ی آن آمادگی حداکثری شرکت کنندگان در کنکور می باشد. ضمنا مهمترین مزیت ، حضور ناظر آموزشی، پیگیری مستمرایشان در زمینه ی بهتر اجرایی شدن برنامه های آموزشی اعم از مرور دروس ، نحوه صحیح مطالعه ، برگزاری آزمون های هفتگی ، آشنایی با نحوه ی تست زنی و برگزاری کنکور آزمایشی می باشد . برنامه های فرهنگی ، اردوهای زیارتی ، سیاحتی و تفریحی و برنامه های ورزشی نیز از جمله برنامه های این دوره ۹ ماهه است .

تثبیت محفوظات از ویژگی های منحصر به فرد این دوره ۹ ماهه بوده و به میزان ۴ ساعت در طول روز می باشد .

استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه ، تدریس مواد آموزشی شامل آموزش منابع خلاصه شده دوره کارشناسی علوم قرآن و حدیث، بررسی منابع حاوی تست های پرتکرار ، برگزاری کلاسهای فنون تست زنی ، آزمون های هفتگی و ماهانه ، برگزاری کنکور آزمایشی ، حضور تمام وقت ناظر آموزشی ، حضور اساتید توانمند حفظ جهت برنامه دهی و نظارت برنحوه مرور و تثبیت محفوظات حافظان و . . . موجبات آمادگی بیش از پیش شرکت کنندگان و قبولی ایشان را در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون شفاهی حفظ فراهم می نماید .
داوطلبان پس از شرکت در کنکور سراسری کارشناسی ارشد و استفاده ازمرخصی چند روزه بیش از ۳ ماه صرفاً به مرور و تثبیت محفوظات و تقویت مهارت های تجویدی زیر نظر اساتید مجرب می پردازند و اواخر مرداد ماه ۹۸ در آزمون شفاهی حفظ کل قرآن کریم ( تحت نظر سازمان سنجش ) شرکت نموده و طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در صورت قبولی ، موفق به کسب مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از وزارت علوم،تحقیقات و فناوری می گردند.

(آدرس اینترنتی جدول اطلاعات آزمونهای طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم)

از آنجا که ثبت نام و شرکت حافظان کل قرآن کریم در کنکور کارشناسی ارشد ، نیازمند هیچ گونه مدرک تحصیلی خاصی نمی باشد ، اخذ مدرک کارشناسی علوم قرآن و حدیث از این طریق می تواند چندین سال زودتر از روال عادی در سیستم آموزشی کشور اتفاق بیافتد . به عنوان مثال دانش آموزی که پس از گذراندن کلاس نهم ( دوره متوسطه اول ) از مرخصی تحصیلی استفاده نموده و موفق به حفظ کل قرآن کریم گردیده و پس از آن در این دوره ۹ ماهه شرکت نموده و در کنکور کارشناسی ارشد نیز قبول شده است ، مدرک کارشناسی ( لیسانس ) را ۵ سال زودتر از هم کلاسی های خود و با صرف هزینه بسیار کمتر دریافت نموده است .
بدیهی است که تحصیل حافظان کل قرآن کریم در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری با حمایت مالی خاص سازمان اوقاف و امور خیریه همراه می باشد.

دوره ی آمادگی کنکور کارشناسی ارشد حافظان قرآن کریم با مدیریت شعبه ی استهبان در شهرستان قرآنی خوش آب و هوای استهبان و با همکاری مرکز مدیریت برگزار می شود. هم اکنون مدیریت این مجموعه را سرکار خانم محمدی که از فارغ التحصیلان این دانشسرا می باشند به عهده دارند .

اساتید دوره:
اساتیدی که در سال گذشته با مجموعه همکاری کردند عبارتند از: مدیر مسئول موسسه حجه الاسلام شاهسونی ، جناب آقای دکتر شاهمرادی ،جناب آقای دکتر مروج ، جناب آقای دکتر خوشرنگ ، جناب آقای دکتر ایماندار ، سرکار خانم حسین زاده (استاد مرور محفوظات) و سرکار خانم دانشور (کارشناس حفظ وبرنامه دهی و ممتحن محفوظات) .

نحوه ی اخذ شهریه:

به دلیل تورم شدید و به تبع آن افزایش هزینه های دانشسرا ، شهریه ی تحصیل هر یک از دانشجویان مبلغ چهار میلیون تومان می باشد که مبلغ هفتصد و پنجاه هزار تومان این شهریه ، توسط شعبه استهبان تأمین می گردد که با این تخفیف شهریه خواهران و برادران به صورت زیر می باشد .

  • شهریه دوره ی خواهران  شامل هزینه خوابگاه ، غذا ، کلاس و . . .   در ۱۳ قسط دویست و پنجاه هزار تومانی از ابتدای دوره از دانشجویان اخذ می گردد. ( شهریه کامل دوره خواهران سه میلیون و دویست وپنجاه هزار تومان )
  • شهریه دوره ی برادران به لحاظ عـــدم وجــود خوابگاه در ۱۳ قسط دویست هزار تومانی از ابتدای دوره از دانشجویان اخذ می گردد. ( شهریه کامل دوره برادران دو میلیون و ششصد هزار تومان )

ضمناً در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد برادران، امکانات خوابگاهی نیز فراهم خواهد شد

مدارک ثبت نام :

کپی تمام صفحات شناسنامه / کپی کارت ملی / دوقطعه عکس سه در چهار / کپی آخرین مدرک تحصیلی/ کپی مدرک حفظ کل / تکمیل فرم تعهد نامه در زمان مصاحبه / تاییدیه اخلاقی از مرکزی که حافظان در آن موفق به حفظ کل شده اند.

برنامه زمان بندی دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم (ع)

مهلت ثبت نام

۹۷/۰۸/۲۰

زمان مصاحبه

ازتاریخ ۹۷/۰۸/۲۱ لغایت ۹۷/۰۸/۲۵

زمان شروع دوره

روز دوشنبه ۹۷/۰۹/۰۵

برنامه روزانه مرکز:

بیداری :

اذان صبح

نماز جماعت صبح:

۱۵ دقیقه پس از اذان

مطالعه :

از پایان نمازجماعت صبح تا ساعت ۷

نرمش صبحگاهی :

ساعت ۷  الی  ۷:۱۵

صبحانه :

ساعت ۷:۱۵  الی ۷:۴۵

آمادگی جهت حضور در کلاسهای آموزشی :

ساعت ۷:۴۵  الی  ۸

کلاسهای آموزشی :

ساعت ۸  الی  ۱۲:۳۰

نماز ، ناهار و استراحت :

ساعت ۱۲:۳۰ الی ۱۵:۰۰

کلاس تجوید ، تثبیت و مرور محفوظات :

ساعت ۱۵:۰۰  الی  ۱۸:۰۰

استراحت ، نظافت ، نماز و شام :

ساعت ۱۸:۰۰  الی  ۲۰:۳۰

مطالعه :

ساعت ۲۰:۳۰  الی  ۲۱:۴۵

آمادگی جهت خاموشی :

ساعت  ۲۱:۴۵  الی  ۲۲

خاموشی  :

ساعت ۲۲:۰۰

جهت دریافت آیین نامه دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم(ع) اینجا کلیک کنید.

گزارش مصور فعالیت های دانشسرای علوم قرآن و حدیث حضرت باقر العلوم(ع)

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید :

مدیر مجموعه سرکار خانم محمدی : ۰۹۱۷۲۵۱۷۲۴۳
معاونت آموزشی اداری جناب آقای ایرانی مهر: ۰۹۱۷۸۳۹۸۳۵۳

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات