همزمان با ایام هفته قرآن و عترت فارس و سفر معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به این استان، اولین همایش تجلیل از چهر‌ه‌های ماندگار در عرصه فعالیت‌های قرآنی استهبان برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها)، همزمان با ایام هفته قرآن و عترت فارس و سفر معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به این استان، اولین همایش تجلیل از چهر‌ه‌های ماندگار در عرصه فعالیت‌های قرآنی استهبان برگزار شد.

در ابتدای این همایش که در تاریخ پنجشنبه ۲۸ دی ماه ۹۶ در سالن شمس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان برگزار شد، حجت الاسلام خاوری امام جمعه استهبان توضیحاتی در خصوص فعالیت های قرآنی و تشکیل دبیرخانه دائمی طرح شهر قرآنی در فرمانداری استهبان ارائه داد.

در ادامه مسعودی نماینده استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تقلیل بودجه های قرآنی کشور افزود: متأسفانه این روزها بودجه فرهنگی کشور که مورد هجوم برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی و فضاهای مجازی قرار گرفته است، بسیار اندک و ناچیز است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دغدغه مقام معظم رهبری فرهنگ است گفت: پایه فرهنگ می‌تواند قرآن باشد که امیدواریم به قرآن و فرهنگ عنایت ویژه‌ای شود.

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شهرستان قرآنی استهبان با مردمانی متدین، نجیب، کوشا و قانع ظرفیت بزرگی برای فعالیت‌های قرآنی است و امیدواریم که از این ظرفیت عظیم استفاده شایسته‌ای شود.

وی ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت بزرگ شهرستان قرآنی استهبان و مؤسسه بزرگ بیت‌الاحزان استفاده هرچه بهتر و بیشتر شده و به عنوان الگویی برای سایر شهرهای کشور مطرح شوند.

دکتر عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران دیگر این مراسم بود. وی با بیان اینکه قرآن کتاب قلم، آموزش، خواندن و اندیشیدن است، گفت: خداوند نخستین آموزگار است و پیامبر آموزگار ثانی و معلمان قرآن، معلمان بعد از آن هستند.

فقهی‌زاده با تأکید بر اینکه هیچ فخری بالاتر از آموزگاری قرآن نیست و پیامبر اکرم(ص) بر این می بالید و آن را قدر می شناخت، افزود: بزرگ ترین مقام پیامبر(ص) تبیین معارف قرآنی و مبانی رحمانی بود و آموزگاران قرآن شریک این بزرگترین افتخار پیامبر هستند.


وی با یادآوری اینکه قرآن کتاب دانش و خردورزی است، ابراز امیدواری کرد که همایش تجلیل از چهره‌های ماندگار در عرصه فعالیت‌های قرآنی به تجلیل از چهره‌های ماندگار در عرصه فعالیت‌های قرآن و عترت شود.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تأکید بر اینکه قرآن از عترت جدا نیست، گفت: اهل بیت(ع) بزرگترین مفسران قرآن کریم هستند و تفسیر هیچکس به جز اهل بیت(ع) بی کم و کاست هرگز نمی‌تواند درست باشد و تنها این بزرگواران هستند که تمام قرآن را درست می‌دانند.
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با یادآوری این نکته که پیروان قرآن بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی ما هستند، به صبغه قرآنی استهبان اشاره کرد و گفت: استهبان دیاری است که به قرآن می‌بالد و قرآن را به عنوان مدال افتخار به سینه آویخته است و مردان و زنانی در این دیار زندگی می‌کنند که عشق به قرآن عرصه جان آن‌ها را لبریز کرده است.

در پایان این مراسم از ۱۳ چهره ماندگار در عرصه فعالیت های قرآنی شهرستان استهبان تجلیل شد که حجت الاسلام شاهسونی به سبب راه اندازی و مدیریت مؤسسه قرآنی بیت الاحزان در استهبان و گسترش آن به سراسر کشور، تربیت هزاران حافظ کل و اجزاء قرآن و فعالیت های بی شمار قرآنی مورد تقدیر قرار گرفت.

تلاوت قرآن کریم توسط قاری نوجوان رضا ملکی، تلاوت قرآن کریم توسط دکتر ایماندار، اجرای سرود امام زمان توسط گروه سرود دانش آموزی و تقدیر از نوجوانان ممتاز قرآنی استهبان از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات