طرح بین المللی قرآن فراتر از مرزها

مقدمه :

تربیت حافظان و اساتید قرآنی با روحیه جهادی و اعزام به مناطق مختلف کشور خصوصاً مناطق محروم یکی از اولین آرمان های موسسه قرآنی بیت الاحزان بوده و می باشد. سابقه ۱۵ ساله در راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن کریم، تربیت بیش از ۶۰۰ حافظ کل قرآن در این مدارس شبانه روزی به همراه کادر سازی و تربیت فعالان قرآنی، کسب مقام های متعدد کشوری و بین المللی توسط حافظان قرآن مؤسسه، کارآفرینی قرآنی گسترده، سابقه اعزام ۱۳ ساله  اعزام سفیران قرآنی ( معلمان مهاجر قرآنی) به اقصی نقاط کشور و مجاهدت برخی از خادمان قرآن جهت گسترش آموزه های قرآن کریم ما را تشویق به گسترش فعالیت ها در جغرافیای جهان اسلام نموده است.

 این مؤسسه با یاری پروردگار متعال و استعانت از حضرت فاطمه زهرا (س) در سال ۱۳۷۵ به همت جمعی از روحانیون دهستان خیر از توابع استهبان فارس فعالیتهای خود را آغاز نمود. مسئولان این مؤسسه مردم نهاد بر این باورند گرچه فعالیت های بیت الاحزان از بدو تأسیس تاکنون با رشد و بالندگی قابل قبولی همراه بوده است اما هنوز در ابتدای راه است و تا دست یافتن به هدف نهایی که فعالیت در کل جهان اسلام است راه درازی در پیش دارد.

با آن که فعالیت های مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) از خانه ای خشتی در یک روستا آغاز شد اما از همان ابتدا آرمان و هدف نهایی فعالیت های مؤسسه، گسترش فرهنگ قرآن کریم در جغرافیای جهان اسلام ذکر شده است و در طول ۱۹ سال گذشته مسئولان و خادمان قرآن کریم مؤسسه تلاش های وافری در این زمینه داشته اند.

با استناد به آیه شریفه وَقَالَ الرَّ‌سُولُ یَا رَ‌بِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَـٰذَا الْقُرْ‌آنَ مَهْجُورً‌ا (۳۰ / سوره مبارکه فرقان) که بیانگر مهجوریت قرآن میان امت‌های اسلامی است و در راستای مهجوریت زدایی از آستان مقدس قرآن کریم بحمدلله در ماههای اخیر و پس از برگزاری جلسات متعدد در مؤسسه مرکزی بیت الاحزان و جلسات با خیراندیشان حامی فعالیت های قرآنی و فرهنگی، برخی از خیرین از گسترش فعالیت های بیت الاحزان به آن سوی مرزهای کشور اعلام حمایت و پشتیبانی نموده اند و لذا بر این باوریم تا به منظور مهجوریت زدایی از قرآن کریم طرح بین المللی «قرآن فراتر از مرزها» را سایر بلاد اسلامی دنبال نماییم

گام نخست تربیت و آماده سازی حافظان مستعد و علاقمند جهت فعالیت در کشورهای آفریقایی می باشد. گذراندن دوره های ویژه تربیت معلم و فراگیری زبان های زنده دنیا توسط حافظان قرآن کریم امری ضروری جهت اجرایی شدن این طرح بین المللی نیز مهمترین اقدام جهت نیل به هدف می باشد.

علاقمندان جهت نام نویسی در این طرح بر روی لینک زیر کلیک نمایند:

ثبت نام

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات