باید دیدگاه مسئولین نسبت به زندانیان عوض شود و نباید با زندانیان به چشم مجرم نگاه کنیم. با برگزاری طرح ملی آیات زندگی زندان استهبان تبدیل به دارالقرآن و نادمین آن حافظین قرآن خواهند شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(سلام الله علیها)، مراسم افتتاحیه برگزاری طرح ملی آیات زندگی در زندان استهبان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شاهسونی مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان ضمن تشکر از مدیر ندامتگاه استهبان به دلیل راه اندازی فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در بین زندانیان گفت: باید دیدگاه مسئولین نسبت به زندانیان عوض شود و نباید با زندانیان به چشم مجرم نگاه کنیم.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی آیات زندگی گفت: این طرح حفظ یک آیه قرآن کریم در هفته است اما حتی یک آیه قرآن می‌تواند سرنوشت یک انسان را عوض کند و چنانچه قرآن کریم به جان انسان بنشیند و در آیات آن تدبر و تفکر کند، سرنوشت آن فرد به گونه‌ای دیگر رقم خواهد خورد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اقدام مسئولین ندامتگاه استهبان در برگزاری طرح ملی آیات زندگی را قدمی سرشار از خیر و برکت نامید و افزود: ان شاء الله تمامی زندان‌های استان فارس و حتی زندان‌های سراسر کشور از این مجموعه الگوپذیری داشته باشند و معارف قرآن و اهل بیت(ع) را در زندان‌ها گسترش دهند که در این صورت زندان به دارالقرآن تبدیل خواهد شد و نام زندانی به حافظ قرآن و حامل قرآن تبدیل می‌گردد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی کشور ادامه داد: داوطلبان عزیز همت کنند طی هر هفته یک آیه قرآن کریم را حفظ کرده و علاوه بر آن به ترجمه و تفسیر آن نیز دقت نمایند و پس از حفظ کردن ۴۰ آیه که یک سطح را تشکیل می‌دهد از آنان آزمون به عمل می‌آید.

شاهسونی هدف از این طرح را تدبر و اندیشیدن در آیات نورانی قرآن کریم عنوان و خاطر نشان کرد: در هر دلی که یاد و نام خدا و آیات قرآن جای دارد، تفکرات منفی و شیطانی از آن دل خالی می‌گردد.

وی با ذکر نمونه‌ای از زندانیانی که حفظ قرآن کریم در زندان نجات بخش آنان شده بوده است گفت: روح الله جلیله نمونه‌ای ملموس است که به جرم حمل مواد مخدر تا پای چوبه دار رفته بود و با حفظ قرآن کریم در زندان از مرگ رهایی یافت و هم‌اکنون که آزادی خود را به دست آورده به آموزش قرآن در زندان جیرفت می‌پردازد.

مدیر مسئول بیت الاحزان ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح ان شاء الله اداره کل زندان‌های استان فارس شاهد خواهد بود که زندان استهبان تبدیل به دارالقرآن و نادمین آن حافظین شده اند و زندان استهبان که آغاز کننده طرح ملی آیات زندگی در زندان‌ها می‌باشد ان شاء الله شاهد به نتیجه رسیدن این بنای خیر و سنت حسنه از زندان استهبان باشیم و به زودی جشن حفظ سطح یک را در این مکان برگزار نماییم.

شایان ذکر است طرح ملی آیات زندگی حفظ ۴۰ آیه موضوعی و کاربردی قرآن کریم در طول ۴۰ هفته همراه با آشنایی با ترجمه و تفسیر و محتواهای مرتبط با هر آیه می‌باشد که مؤسسه بیت الاحزان از اسفندماه گذشته در سطح کشور آغاز نموده است. حضور در این طرح منوط به دارابودن شرایط خاصی از نظر سنی، جنسیت، تحصیلی، شغلی و سایر عوامل نیست و این طرح قابلیت برگزاری در تمامی نهادها و ارگانهای دولتی، خصوصی، نظامی، فرهنگی، محله‌ای و حتی خانوادگی را داراست.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات