اسامی اعضای هیئت مدیره و هیئت بازرسان اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت پس از برگزاری انتخابات و شمارش آرا در ۳۱ استان با تعداد ۵۳۸ آرای مأخوذه اعلام شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) به نقل از ایکنا مجمع عمومی غیر متمرکز به منظور انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (اتحادیه مدغم قرآنی) در ۳۱ استان برگزار شد.

این انتخابات با نظارت ستاد مرکزی متشکل از مهدی محمدی، دبیر هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی؛ سیدعلی سرابی و مرتضی طلایی، رؤسای هیئت مدیره دو اتحادیه؛ حسن محمدی و رحیم قربانی، مدیران عامل دو اتحادیه کشوری و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.

جلسه ستاد مرکزی در تهران رأس ساعت ۱۰ صبح با تلاوت قرآن حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد. وی طی سخنان کوتاهی ضمن اعلام آغاز رأی‌گیری در استان‌ها گفت: امروز اراده و تصمیمی جمعی و اهتمام قرآنی قابل مشاهده است. ان شاالله ثمرات این اراده، نه تنها در بلندمدت بلکه در کوتاه مدت خود را نشان دهد.

قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

دقایق اولیه نیز سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدسعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور یافتند. صالحی طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی، فعالیت بیش از پیش در عرصه قرآنی است، گفت: چنانکه در حوزه ترجمه‌های قرآنی چند ترجمه قابل توجه صورت گرفته است؛ در حوزه تلاوت نیز قاریان در عرصه بین‌المللی و در عرصه حفظ قرآن و مفاهیم و معارف قرآنی و بحث‌های پژوهشی، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب طی سپری شدن ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بحث راه‌اندازی مؤسسات قرآنی است، اینکه این تعداد قابل توجه مؤسسه در کشور فعالیت دارد، اتفاق مبارکی است.

صالحی بیان کرد: یکی از پیشنهادات قرآنی مطرح طی دهه اخیر به منظور هم‌افزایی بیش از پیش تشکل‌های قرآن و عترت با دستگاه‌های بالادستی، اتحادیه واحد کشوری قرآنی است که امروز شاهد بلوغ این موضوع هستیم.

اتحادیه مؤسسات قرآنی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: رسیدن این موضوع به نقطه بلوغ با همکاری دو اتحادیه، نقطه عطفی در حرکت مؤسسات قرآنی در کشور است، موضوعی که با توافق و همگرایی و این انتخابات در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۶۰۰ نفر حق رأی داشتند، بیان کرد: براساس این انتخابات ۱۵ نفر به عنوان عضو اصلی، دو نفر به عنوان عضو هیئت بازرسی در کنار اعضای علی البدل انتخاب می‌شوند.

صالحی تأکید کرد: از ظهر امروز به بعد، شاهد جریان اتحادیه مؤثر، مقتدر و فراگیر در کشور هستیم. جریان‌های مردمی در همه حوزه‌ها به ویژه دینی (که ریشه آن از مردم و برای مردم است)، تأثیرگذار هستند.

اتحادیه قرآنی

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم فعالیت‌های مثمرثمری در گسترش فرهنگ قرآنی داشته باشیم.

گزارش ایکنا حاکی است، حجت‌الاسلام عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنان کوتاهی گفت: امیدواریم نتایج این انتخابات با همدلی، همراهی و استواری در مسیر باشد و همه ملزم به رعایت نتایج انتخابات باشیم. همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و دو اتحادیه قرآنی کشوری موجب این رویداد مهم شد.

وی افزود: خدمت به قرآن بار سنگینی است که پاسخگویی در پیشگاه خدا را دارد. تحمل این بار سنگین مستلزم برداشتن گام‌های مثمر‌ثمر برای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور است.

عاملی با اشاره به اینکه ما وارث کتابی هستیم که میراث همه انبیای الهی و همه خون دل خوردن‌ها در طول تاریخ است، بیان کرد: روزگاری داشتن حافظ قرآن در کشور، آرزو بود، اما در حال حاضر و از برکت جمهوری اسلامی ایران، شاهد تربیت و پرورش حافظان قرآن در رده‌های مختلف سنی هستیم.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: براساس منویات رهبر حکیم انقلاب، رفتن به سمت و سوی تمدن نوین اسلامی و استواری جامعه اسلامی؛ ضروری است، تمدنی که بنیان آن قرآن کریم است. قرآن کریم براساس روایات، سیدالکلام است و مهمترین و بهترین متنی است که در اختیار بشریت قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است، محمدعلی خواجه‌پیری، عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ستاد مرکزی حضور داشتند که حضور همزمان این تعداد از مسئولان قرآنی کشور در این نشست، همت والا و توجه به سرانجام رسیدن این موضوع را نوید می‌دهد.

نتایج انتخابات

استان‌ها پس از اتمام آرا، صندوق رأی را باز کرده و به شمارش آرا و ارسال نتایج به ستاد مرکزی پرداختند که بر اساس آن اسامی هیئت مدیره و هیئت بازرسان اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اعلام شد.

بر این اساس حسن محمدی‌علویجه با ۳۰۷ رأی، سیدمحسن موسوی‌بلده با ۳۰۱ رأی، مرتضی طلایی با ۲۶۴ رأی، سیدعلی‌محمد سرسرابی با ۲۴۹ رأی، امیرحجت مرادی با ۲۳۹ رأی، جواد سعیدی با ۲۳۸ رأی، محمدحسین اسلامی‌جهرمی با ۲۱۰ رأی، حسین خاکساری‌هرندی با ۲۰۳ رأی، مهدی مقامی با ۲۰۳ رأی، رحیم قربانی‌بریس با ۱۹۸ رأی، علیرضا شاهسونی با ۱۹۸ رأی، میثم طاهرآبادی با ۱۸۳ رأی، نهضت حورزاده‌هشتجین با ۱۸۳ رأی، لاله افتخاری با ۱۸۱ رأی، پیمان سلیمی با ۱۷۷ رأی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند.

همچنین اعضای علی‌البدل هیئت مدیره شامل مجید باوردی با ۱۷۶ رأی، حجت مجید‌بیلندی با ۱۷۲ رأی و سیدمرتضی نیکزاد‌حسینی با ۱۶۸ رأی است.

حائزین اکثریت آرای هیئت بازرسان، محمد الهی با ۲۵۴ رأی، محمد پیلان‌نژاد با ۱۹۶ رأی و قاسم جهان‌آرا با ۱۹۵ رأی بودند و محترم قلی‌پور با ۱۳۵ رأی و باقر افخمی با ۱۱۷ رأی اعضای علی‌البدل خواهند بود.

یادآور می‌شود، مجمع عمومی و انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه کشوری قرآن و عترت صبح تا ظهر روز گذشته، سوم مردادماه با شرکت ۵۵۳ نفر برگزار شد.

بر اساس این گزارش تعداد آرای مأخوذه شامل ۵۳۸ رأی، تعداد آرای صحیح شامل ۵۳۴ رأی، تعداد آرای باطله ۴ برگه و تعداد غائبان ۵۲ نفر اعلام شد.

رئیس هیئت‌مدیره، مدیرعامل و… با تشکیل نخستین جلسه هیئت مدیره تعیین می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات