این نمایشگاه با محوریت دو موضوع برگزار خواهد شد: «عکس هفته»، تصاویر مربوط به فعالیتهای قرآنی فرهنگی مؤسسه در هفته گذشته و «بیت الاحزان در گذر زمان» تصاویری است که از ابتدای شکل‌گیری مؤسسه تا پایان سال 1398 ثبت شده باشد.

 

مهدی شهسوار، مدیر روابط عمومی مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی این مؤسسه، از راه اندازی «نمایشگاه مجازی عکس بیت الاحزان» و فراخوان ارسال تصاویر و عکس های برتر بیت الاحزان توسط روابط عمومی این مؤسسه قرآنی خبر داد.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا (سلام الله علیها) و برگزاری طرح های متنوع ملی و قرآنی در سطح کشور گفت: با توجه به این که بسیاری از فعالیت‌های مؤسسه بیت الاحزان در سطح روستاها و مناطق محروم در چهار گوشه کشور صورت می‌گیرد و معمولا در مبحث زیرساخت‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی با موانع و مشکلات مواجه بوده ایم لذا هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی بهتر فعالیت‌ها و برنامه‌ها به عموم مردم و نهادینه کردن فرهنگ اطلاع رسانی در بین شعب مؤسسه می‌باشد.

مدیر روابط عمومی بیت الاحزان در توضیح این مطلب افزود: علی‌رغم فعالیت‌های گسترده‌ای که در سطح شعب و مراکز قرآنی مؤسسه شاهد بوده‌ایم، متأسفانه فرهنگ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هنوز در بین شعب مؤسسه جایگاه چندانی ندارد به طوری که بارها شاهد برگزاری فعالیت‌های چشمگیر، تجارب موفق و روش‌های نوین، بدیع و اثر بخش در فعالیت‌های قرآنی شعب و مراکز بوده‌ایم در حالی که اطلاع رسانی مطلوب صورت نگرفته است؛ به همین دلیل بر آن شدیم تا با برپایی این نمایشگاه مجازی فتح بابی در این زمینه بین شعب و مراکز قرآنی خود داشته باشیم.

وی در توضیح این نمایشگاه مجازی گفت: این نمایشگاه با محوریت دو موضوع برگزار خواهد شد که در موضوع اول، تحت عنوان «عکس هفته»، تصاویر مربوط به فعالیتهای قرآنی فرهنگی مؤسسه پس از ارسال از سوی شعب، مراکز شبانه روزی و سایر مراکز در روابط عمومی مؤسسه مورد داوری قرار خواهد گرفت و پس از انتخاب عکس برتر، به صورت هفتگی منتشر خواهد شد.

شهسوار دیگر موضوع این نمایشگاه را «بیت الاحزان در گذر زمان» عنوان کرد و افزود: تصاویر ارسالی این موضوع نیز همانند عکس هفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت با این تفاوت که بازه زمانی انتشار تصاویر این موضوع، ماهانه می‌باشد.

مدیر روابط عمومی بیت الاحزان همچنین از اهداء جوایز به صاحبان تصاویر برتر خبر داد و گفت: هر ماه پس از بررسی تصاویر ارسالی، هیأت داوران اقدام به ارزیابی تصاویر نموده و به ۴ عکس برتر هر ماه در موضوع «عکس هفته» و عکس برتر ماه در موضوع «بیت الاحزان در گذر زمان» مجموعاً بیش از ۵ میلیون ریال هدیه نقدی اهداء می‌شود. همچنین در نظر داریم در صورت استقبال خوب از این طرح، از بین تصاویر برتر هفته در پایان سال، عکس برتر سال را نیز به رأی مخاطبان گذاشته و به تصویر یا تصاویر برتر هدایایی نفیس و ارزنده تقدیم کنیم که جزئیات آن را هنگام آغاز رأی گیری به منظور انتخاب عکس برتر سال اعلام خواهیم کرد.

این مدیر قرآنی در تشریح ویژگی‌های محتوایی تصاویر ارسالی گفت: «عکس هفته» از لحاظ محتوایی اولاً می‌بایست تنها به پوشش فعالیت‌های مرتبط با بیت الاحزان بپردازد و ثانیاً در بازه زمانی یک یا دو هفته اخیر گرفته شده باشد اما موضوع «بیت الاحزان در گذر زمان» مربوط به تمامی تصاویری است که از ابتدای شکل‌گیری مؤسسه تا پایان سال ۱۳۹۸ ثبت شده باشد. البته داشتن موضوع، گویایی عکس و رعایت موارد هنری از جمله معیارهایی است که در انتخاب بهترین تصویر مد نظر قرار خواهد گرفت و تصاویری که برای بیننده تداعی کننده موضوع و برنامه‌ای خاص باشد احتمال انتخاب بالاتری دارند.

شهسوار در توضیح ویژگی فنی تصاویر ارسالی و روش‎های ارسال تصاویر گفت: تصاویر ارسالی به خصوص در موضوع «عکس هفته» می‌بایست ترجیحاً با دوربین عکاسی و یا گوشی‌های با کیفیت عکس مطلوب ثبت شده و با حداکثر کیفیت ممکن ارسال شوند و تصاویری که از کیفیت لازم برخوردار نباشند مورد داوری قرار نخواهند گرفت؛ به همین جهت به منظور ارسال تصاویر، سه پیام‌رسان تلگرام، ایتا و گپ از طریق آیدی beytolahzanadmin در نظر گرفته شده است و علاقمندان می‌بایست عکس خود را همراه با زیرنویس فقط از طریق  ارسال به صورت فایل بارگذاری کنند و در صورت ارسال به صورت تصویر ، به دلیل کاهش کیفیت تصاویر مورد داوری قرار نخواهند گرفت. زیرنویس تصاویر نیز باید شامل مواردی مثل: نام عکاس، تاریخ گرفتن عکس و توضیح کافی در خصوص مکان و موضوع عکس باشد.

وی با بیان این که هر فرد در هر هفته تنها مجاز به ارسال یک تصویر منتخب می‌باشد گفت: انجام ویرایش جزئی به منظور بهبود رنگ و رتوش در تصاویر بلامانع است ولی چنانچه ویرایش اساسی در تصویر صورت بگیرد، از داوری حذف خواهد شد.

مدیر روابط عمومی بیت الاحزان مهلت ارسال تصاویر جهت موضوع «عکس هفته» را از شنبه تا پنجشنبه هر هفته اعلام و عنوان کرد: تصاویر پس از دریافت در روز شنبه مورد داوری قرار می‌گیرند و تصویر منتخب در روز یکشنبه در صفحه اینستاگرام مؤسسه به نشانی: instagram.com/beytolahzan.ir و همچنین سایت مؤسسه به نشانی beytolahzan.ir و سایر کانال‌ها و گروه‌های مؤسسه در فضای مجازی بارگذاری خواهد شد.

شهسوار خاطر نشان کرد: مهلت ارسال تصاویر موضوع «بیت الاحزان در گذر زمان» نیز از ابتدای هر ماه تا روز بیستم آن ماه خواهد بود و پس از داوری، در روز سه‌شنبه پایانی هر ماه تصویر برگزیده منتشر می‌گردد، هر چند سایر سه شنبه‌های ماه نیز به انتشار تصاویر برگزیده از آرشیو بیت الاحزان اختصاص خواهد داشت.

وی در پایان به شعب بیت الاحزان توصیه کرد: شعب می‌توانند یک عکاس حرفه‌ای را به مدت کوتاه به خدمت بگیرند تا تصاویر با کیفیت و هنری از فعالیت‌های شعبه تهیه کنند و علاوه بر شرکت تصویر خود در این طرح، تصاویر متعدد گرفته شده را جهت انتشار گزارش تصویری از شعبه خود در سایت، صفحه اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی مؤسسه ارسال نمایند.

جهت ارسال تصاویر می‌توانید بر روی یکی از لینک‌های زیر کلیک کنید:

http://eitaa.com/beytolahzanadmin

http://t.me/beytolahzanadmin

https://gap.im/beytolahzanadmin

به صفحه اینستاگرام مؤسسه بیت الاحزان بپیوندید:

https://www.instagram.com/beytolahzan.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 نظر
بازخوردهای انلاین
مشاهده تمامی نظرات